Jade Raymond opuszcza EA
Producentka Jade Raymond opuszcza EA i założone przez siebie studio EA Motive po trzech latach pracy, bez ukończenia ani jednego projektu. Jej jedynym publicznym dorobkiem po stronie Electronic Arts pozostanie udział w pracach nad Star Wars Battlefront II oraz... The Sims Online, wiele lat wcześniej.
Raymond zaczynała jako programistka w Sony Online Entertainment, by wkrótce później po raz pierwszy dołączyć do EA, podczas prac nad The Sims Online. Jej kariera nabrała rozpędu dopiero kilka lat później, gdy producentka zajmowała kluczowe stanowiska przy trzech pierwszych częściach Assassin's Creed oraz przy pierwszym Watch Dogs.
W październiku 2014 roku Raymond opuściła Ubisoft, by w lipcu następnego roku ogłosić, że pozostaje w Montralu, gdzie otwiera nową firmę - Motive Studios - wraz z Electronic Arts. Jednocześnie miała prowadzić Visceral Games z Kalifornii, lecz ten oddział został zamknięty, a jego gra w uniwersum Star Wars anulowana.
Być może odejście producentki wiąże się właśnie z tą ostatnią decyzją. Po zamknięciu Visceral z pracy zrezygnowała także scenarzystka i dyrektor kreatywna Amy Hennig, znana najlepiej jako twórczyni serii Uncharted. Oficjalne powody pozostają jednak tajemnicą.
Jak informuje serwis Venture Beat, nową szefową Motive Studios została teraz Samantha Ryan, która ma wyjątkowo dużo obowiązków, ponieważ prowadzi także studio odpowiedzialne za produkcje mobilne, a także Maxis oraz BioWare. W Ameryce Północnej poza jej kontrolą pozostaje więc już tylko Respawn Entertainment oraz EA Sports.
Wiele wskazuje na to, że taka chęć pozbycia się niezależnych głosów w firmie i skumulowanie kontroli nad studiami deweloperskimi w jednym miejscu może być kolejną przyczyną odejścia Raymond. Bardzo dużo mówi sama informacja prasowa, z której wprost wynika, że Raymond odchodzi, ponieważ została zastąpiona przez Ryan.