Infinity Ward otwiera nowe studio. Twórcy Call of Duty kontynuują ekspansję

Wygląda na to, że Call of Duty: Modern Warfare 2 sprowokowało Infinity Ward do ekspansji. Należący do Activision twórcy COD-a ogłosili właśnie otwarcie kolejnego studia.

Coroczny model wydawniczy Call of Duty od wielu lat wymagał bardzo dużo od jego deweloperów. Pod skrzydłami Activision Blizzard działają w rezultacie cztery, główne studia - Raven Software, Treyarch, Infinity Ward oraz Sledgehammer Games. Podczas gdy to pierwsze zajmuje się aktualnie przede wszystkim rozwojem Warzone, pozostałe trzy tworzą nowe odsłony Call of Duty.

Trzy studia przeplatają się w rezultacie w wypuszczaniu kolejnych części popularnego shootera Activision Blizzard. Chociaż według ostatnich plotek Call of Duty: Modern Warfare 3 było wyjątkiem od tej reguły, do tej pory każde z nich miało trzy lata na przemyślenie następnej gry, rozplanowanie procesu produkcji oraz jej realizację.

Reklama

Podczas gdy w branży gier coraz więcej słychać o masowych zwolnieniach i dużych studiach zamykających się po nieudanych produkcjach, Infinity Ward doszło do wniosku, że potrzebuje więcej ludzi do pracy. Ogłoszono w rezultacie otwarcie nowej gałęzi w Austin, która zajmie się produkcją Call of Duty.

Infinity Ward powstało w 2002 roku i było to pierwsze studio odpowiedzialne za tworzenie nowych COD-ów. Główna siedziba firmy znajduje się w Kalifornii, ale od tego czasu rozrosła się ona do różnych krajów na całym świecie. Dodatkowe studia pracują już w Polsce, Meksyku oraz Hiszpanii, a teraz dołącza do nich Teksas.

Trudno dziwić się, że Activision może decydować się na zainwestowanie jeszcze większych pieniędzy w Call of Duty, biorąc pod uwagę przyjęcie Modern Warfare 2. Poprzednia odsłona ustanowiła kolejne rekordy sprzedaży, utrzymywała się długo w rankingach najpopularniejszych gier i zapewniła wydawcy ogromne dochody. Część z nich zostaje teraz przeznaczona na zapewnienie odpowiednich zasobów Infinity Ward.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy