Hidetaka Miyazaki: "Nadal pracuję nad swoją idealną grą RPG"

Zanim doczekał się własnej kolekcji gier wideo, prezes FromSoftware, Hidetaka Miyazaki, uwielbiał papierowe RPG i podręczniki do nich.

Nietrudno dostrzec tę pasję w każdej z gier, które stworzył pracując w FromSoftware, ale w Elden Ring widać to szczególnie wyraźnie: rozległa mapa świata przypomina światy z tamtych gier, od Śródziemia z Władcy Pierścieni po Azeroth z Warcrafta. Elden Ring wydaje się również bezpośrednio nawiązywać do papierowych RPG z lat 80. ze swoimi wypełnionymi szkieletami katakumbami, które wyglądają niczym lochy wyrwane prosto ze stron kampanii AD&D.

Reklama

Zapytany, czy postrzega Elden Ring jako zamierzone odniesienie do dungeon crawlerów z lat 80. - gier, które zachęcały do - jeśli wręcz nie wymagały od graczy - rysowania fizycznych map, aby odnaleźć prawidłową ścieżkę. Pomimo tego, że Elden Ring jest najbardziej przystępną grą RPG spośród wszystkich tytułów FromSoftware, nadal nie zawiera wielu funkcji, których oczekiwałoby wielu współczesnych graczy, takich jak chociażby dziennik zadań, ale Miyazaki w mniejszym lub większym stopniu zbudował reputację swoją i studia właśnie na unikaniu dorzucania do gier takich elementów.

Natomiast zapytany o to, czego brakuje mu do stworzenia idealnej gry RPG, Miyazaki odpowiedział ze śmiechem:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: FromSoftware | Elden Ring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy