Hideo Kojima o tym, co sprawiło, że Metal Gear wyprzedzało swój czas
W świecie gier wideo niewiele tytułów może pochwalić się taką popularnością, jak Metal Gear, który po raz pierwszy zadebiutował na platformie MSX2 w 1987 roku i wciąż jest o nim głośno. Z okazji 37. rocznicy tej przełomowej produkcji, jej twórca, Hideo Kojima, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat elementów, które uczyniły Metal Geara wyjątkowym na tle innych tytułów z tamtego okresu.
Choć Metal Gear jest powszechnie uznawany za pioniera gatunku gier skradankowych (gatunek stealth), Hideo Kojima wskazuje na jeden szczególnie innowacyjny element gry - nadajnik-odbiornik radiowy zaimplementowany w grze. To właśnie to narzędzie, nie sama mechanika skradania, sprawiło, że gra wyprzedziła swoje czasy.
Radioodbiornik w Metal Gear umożliwia głównemu bohaterowi, Solid Snake’owi, komunikację z zespołem dowodzenia. Dzięki temu gracze mogą otrzymywać aktualizacje misji i wskazówki bez konieczności przerywania rozgrywki. Kojima podkreśla, że to rozwiązanie nie tylko rozbudowywało fabułę, ale także zapewniało znacznie głębszą immersję, pozwalając graczom czuć się częścią dynamicznie rozwijającej się historii.