Helldivers 2 – twórcy przyznają, że gra stała się zbyt łatwa

Od dawna mówi się, że gry w latach osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych były znacznie trudniejsze niż obecne. Wynika to jednak z faktu, że 30-40 lat temu deweloperzy tworzyli gry "na czuja", bez całych sztabów testerów, na których mogą liczyć dzisiejsi producenci. Jednak niektóre dzisiejsze tytuły mimo wszystko są zbyt łatwe. Na zbyt niski poziom trudności narzekają między innymi gracza bawiący się przy Helldivers 2.

W skrócie:

  • Gracze domagają się wyższego poziomu trudności po ostatniej aktualizacji wzmacniającej bronie.
  • Johan Pilestedt, dyrektor kreatywny Arrowhead, zgadza się z powyższą opinią.
  • Aktualizacja przyniosła też nową funkcję Galaktyczna Wojna. Przy okazji wzrosła liczba graczy.

Helldivers 2 otrzymał niedawno sporą aktualizację, która znacząco wzmocniła dostępną w grze broń i zmieniła balans na ich korzyść graczy. Wielu graczy nie czuje się w pełni usatysfakcjonowanych i domaga się wyższego poziomu trudności, z czym zgadza się sam dyrektor kreatywny studia, Johan Pilestedt.

Reklama

W odpowiedzi na prośby fanów na platformie X (dawniej Twitter) Pilestedt odpowiedział na post jednego z graczy, który napisał: "Wszystko jest świetne, ale teraz potrzebujemy wyższego poziomu trudności". Kreatywny dyrektor Arrowhead odpowiedział krótko: "Zgadzam się!".

W ramach ostatnich zmian wprowadzono między innymi wzmocnienie broni głównych, większe magazynki i krótszy czas przeładowania. Bronie wsparcia oraz tzw. manewry również otrzymały spory boost. Co więcej, gracze zadają teraz większe obrażenia, a sami są mniej podatni na obrażenia w wyniku strzałów w głowę.

Zamysł twórców być może był słuszny, ale zmiany obniżyły nieco ogólny poziom trudności, a to nie spodobało się graczom. Aktualizacja wprowadziła również nowe funkcje, takie jak Galaktyczna Wojna, gdzie strategiczne zasoby są wyświetlane na mapie, oraz nowy system emotek. Oczywiście, nie zabrakło także poprawek błędów.

Co ciekawe, aktualizacja przyniosła również wzrost liczby graczy. W dniu premiery aktualizacji gra osiągnęła szczyt na poziomie 68 380 jednocześnie grających graczy według danych SteamDB. Choć to znacznie mniej niż 458 709 z dnia premiery, jest to podwojenie liczby graczy z ostatnich miesięcy.

Helldivers 2 po premierze stał się najszybciej sprzedającą się grą na PlayStation, ale liczba graczy od tego czasu spadła. Kiedy gra pojawiła się w lutym tego roku, przyciągnęła aż 458 709 graczy jednocześnie, ale od tamtej pory liczba ta stopniowo malała. W ostatnich 30 dniach gra odnotowała szczyt na poziomie 166 305 graczy - to spadek aż o 64%.

Średnia liczba graczy w lutym wynosiła 208 303, podczas gdy obecnie jest to 78 634 - czyli o 62% mniej. Spadków można się było spodziewać, ponieważ z czasem liczba graczy naturalnie maleje. Niemniej jednak w przypadku Helldivers 2 kilka czynników mogło przyczynić się do tego spadku.

Największy z nich to problem z PSN. Na początku maja Sony ogłosiło, że gracze na Steamie będą musieli połączyć swoje konta z PlayStation Network - oczywiście reakcja na tę decyzję była negatywna. Gra została również wycofana z 177 krajów, w których PSN jest niedostępny. Sony szybko wycofało się z tej decyzji, ale niesmak pozostał.

Innym problemem była równowaga w grze, o czym wcześniej wspominał Johan Pilestedt. Zespołowi miejscami popełnili błędy w zbalansowaniu gry, wywołując frustrację wśród graczy. W dodatku niektóre bugi i problemy techniczne nie pomagały w utrzymaniu pozytywnej atmosfery wokół tytułu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Helldivers 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy