Halo Infinite i tryb Forge pomogły stworzyć już ponad milion projektów
343 Industries chwali się, że narzędzie do tworzenia elementów gry, które udostępnili graczom Halo Infinite, pomogło już w stworzeniu ponad miliona projektów.
Co ciekawe, według oświadczenia głównego designera studia, Michaela Schorra, milion przebito już 2 stycznia, ale oficjalna informacja na ten temat pojawiła się dopiero teraz. Na tym nie koniec sukcesów 343 Industries. Studio ogłosiło także, że od momentu gdy w grze w grudniu zeszłego roku pojawiła się nowa wyszukiwarka gier, gracze za jej pomocą wzięli udział w ponad 8,5 miliona meczów.
Cztery spośród stworzonych przez społeczność Halo Infinite map trafiło do oficjalnych aktualizacji gry - ich inspiracją były głównie kultowe, stare mapy z poprzednich części serii. Wypuszczonymi oficjalnie mapami są Absolution (oparta na Sancturary z Halo 2 oraz Guardian z Halo 3), Perilous (czyli Lookout z Halo 2), Salvation (Damnation z Halo: Combat Evolved) oraz Starboard (czyli Midship z Halo 2).
Schorr nie krył swojego zaskoczenia tym, jak kreatywna i pełna wyobraźni jest społeczność graczy zebranych wokół serii Halo. Poinformował również, że studio ciągle ma nowe plany wobec trybu Forge - wkrótce ma ono umożliwić stworzenie nowego trybu gry “Mini Game", jak również nowe elementy pomocne w tworzeniu map. Poza tym, 7 marca do Halo Infinite zawita trzeci sezon, zatytułowany Echoes Within. Nadal jednak do gry nie trafiło wiele elementów, na które od premiery czekają gracze, a na inne przyszło im czekać bardzo długo - jak chociażby na kampanię w trybie co-op.
Wszystko to jednak dzieje się na tle pewnych problemów studia. Microsoft niedawno zwolnił około 95 pracowników 343 Industries, w tym wielu weteranów branży - dyrektorów, współpracowników i inne osoby, na których mocno wcześniej opierała się praca studia. Zwolnieniami dotknięci zostali również tymczasowi pracownicy 343 - ich umowy zostały zerwane z zaledwie kilkudniowym okresem wypowiedzenia.