Reklama

​Gry Blizzarda jednak dostępne w Chinach?

Nie tak dawno w sieci pojawiły się informacje, że obywatele Chin stracą dostęp do sporej puli gier wydawanych przez firmę Activision Blizzard. Sytuacja jednak może się zmienić, a wszystko dzięki jednej rzeczy.

Szlagierowe gry od Blizzarda niedostępne w Chinach?

By przybliżyć nieco cały kontekst, wspomnijmy, że w ostatnich kilku dniach amerykański producent i wydawca gier, firma Activision Blizzard, nie osiągnął porozumienia z chińskim partnerem NetEase. Tym samym zakończyła się blisko 14-letnia współpraca między podmiotami.

Z oficjalnego oświadczenia dowiedzieliśmy się, że gracze mieszkający w Chinach wraz z dniem 23 stycznia 2023 roku stracą dostęp do takich produkcji jak: Overwatch, Hearthstone, Heroes of the Storm, Warcraft czy World of Warcraft. Wypowiedział się także sam prezes Blizzarda, Mike Ybarra. Podziękował za pasję społeczności graczy z Państwa Środka i obiecał, że poszuka innych alternatyw, by przywrócić graczom flagowe produkty.

Reklama

Blizzard szykuje alternatywę?

Kilka dni po tym komunikacie okazało się, że Blizzard najprawdopodobniej już znalazł satysfakcjonujące dla wszystkich rozwiązanie. Firma podjęła nową współpracę z markami: AliPay oraz WeChat. Dzięki tym platformom chińscy gracze mogą dokonywać płatności za na platformie i w sklepie Battle.net.

W przeszłości transakcje dokonywane były przez NetEase. Najwyraźniej teraz w operacji pośredniczyć będzie marka należąca do Alibaby (AliPay) oraz Tencentu (WeChat). W Państwie Środka są to produkty, z których obywatele korzystają z taką samą intensywnością jak m.in. w europejskich krajach i w Ameryce korzysta się z usługi PayPal.

W praktyce oznacza to tyle, że Activision Blizzard nie ma w ogóle zamiaru zamykać się na chiński rynek. Otwarcie nowych możliwości płatniczych to już naprawdę szeroka furtka do pozwolenie graczom z tego regionu na partycypacje w wielu flagowych tytułach Blizzarda. Rodzi się jednak pytanie: z jakim chińskim wydawcą podjęta zostanie kolejna współpraca przez amerykańskiego producenta?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | Blizzard Entertainment

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy