Google Stadia rozszerza wsparcie o 18 nowych smartfonów

Google Stadia
Google StadiaAFP

Transmisja przez Google Stadia ma działać szybciej niż domowy komputer

Darmowa wersja - Stadia Base - dostępna będzie gdzieś w 2020 roku, udostępniając maksymalnie 1080p/60 FPS, z dźwiękiem stereo. Gry będziemy kupowali osobno, z poziomu dowolnego komputera osobistego, czy też przeglądarki internetowej na urządzeniu mobilnym klasy Pixel 3 lub też 3a.
Darmowa wersja - Stadia Base - dostępna będzie gdzieś w 2020 roku, udostępniając maksymalnie 1080p/60 FPS, z dźwiękiem stereo. Gry będziemy kupowali osobno, z poziomu dowolnego komputera osobistego, czy też przeglądarki internetowej na urządzeniu mobilnym klasy Pixel 3 lub też 3a.
Rekomendowane minimum techniczne 10 Mbps, co powinno zapewnić obraz w rozdzielczości 1080p, 60 klatek na sekundę oraz dźwięk stereo. Do standardowego 1080p, wideo HDR, 60 klatek na sekundę i dźwięku przestrzennego 5.1 potrzeba już 20 Mbps.
Rekomendowane minimum techniczne 10 Mbps, co powinno zapewnić obraz w rozdzielczości 1080p, 60 klatek na sekundę oraz dźwięk stereo. Do standardowego 1080p, wideo HDR, 60 klatek na sekundę i dźwięku przestrzennego 5.1 potrzeba już 20 Mbps.AFP
W planach na przyszły rok jest wersja darmowa, ale tylko opłacenie abonamentu gwarantuje dostęp do opcji 4K/60 FPS, z HDR oraz dźwiękiem przestrzennym 5.1. Jak kalkuluje Google, do zapewnienia sobie takiej jakości potrzebne będzie także odpowiednio mocne łącze - minimum 35 Mbps.
W planach na przyszły rok jest wersja darmowa, ale tylko opłacenie abonamentu gwarantuje dostęp do opcji 4K/60 FPS, z HDR oraz dźwiękiem przestrzennym 5.1. Jak kalkuluje Google, do zapewnienia sobie takiej jakości potrzebne będzie także odpowiednio mocne łącze - minimum 35 Mbps.
Po upływie tych trzech miesięcy trzeba będzie zacząć płacić abonament, wynoszący właśnie 9,99 euro miesięcznie. Te inne bonusy to trzy miesiące subskrypcji Stadia dla znajomego oraz... pierwszeństwo przy rejestracji nazwy użytkownika. Pad ma być limitowanym modelem Night Blue.
Po upływie tych trzech miesięcy trzeba będzie zacząć płacić abonament, wynoszący właśnie 9,99 euro miesięcznie. Te inne bonusy to trzy miesiące subskrypcji Stadia dla znajomego oraz... pierwszeństwo przy rejestracji nazwy użytkownika. Pad ma być limitowanym modelem Night Blue.
„Pakiet założyciela” za wspomniane 129,99 euro zagwarantuje za to odpowiedni sprzęt, czyli Chromecast Ultra. Ten ma umożliwić streamowanie nawet w 4K oraz w palecie barw HDR. Do tego kontroler, trzy miesiące subskrypcji oraz kilka innych bonusów.
„Pakiet założyciela” za wspomniane 129,99 euro zagwarantuje za to odpowiedni sprzęt, czyli Chromecast Ultra. Ten ma umożliwić streamowanie nawet w 4K oraz w palecie barw HDR. Do tego kontroler, trzy miesiące subskrypcji oraz kilka innych bonusów.AFP
Google Stadia debiutuje w listopadzie , w czternastu krajach (na liście nie ma Polski). Aby jednak skorzystać z usługi w okresie premiery, trzeba zapłacić aż 129,99 euro (ok. 555 zł). Standardowy abonament (9,99 euro) oraz wersja darmowa ukażą się później.
Google Stadia debiutuje w listopadzie , w czternastu krajach (na liście nie ma Polski). Aby jednak skorzystać z usługi w okresie premiery, trzeba zapłacić aż 129,99 euro (ok. 555 zł). Standardowy abonament (9,99 euro) oraz wersja darmowa ukażą się później.
Jak? Algorytmy amerykańskiej korporacji i sztuczna inteligencja ma przewidywać ruchy gracza, renderowac i przesyłać odpowiednie klatki obrazu zanim ten jeszcze wykona odpowiedni ruch. Bakar nie precyzuje, czy użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę na takie czytanie w myślach.
Jak? Algorytmy amerykańskiej korporacji i sztuczna inteligencja ma przewidywać ruchy gracza, renderowac i przesyłać odpowiednie klatki obrazu zanim ten jeszcze wykona odpowiedni ruch. Bakar nie precyzuje, czy użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę na takie czytanie w myślach.
W jaki sposób Google osiągnie taki poziom? Jak wyjaśnia Bakar, Stadia ma dysponować „negatywnymi opóźnieniami” po stronie serwerów, co pozwoli sprowadzić te faktyczne opóźnienia - juz po stronie gracza - do zera, eliminując także choćby opóźnienia wprowadzane przez monitor.
W jaki sposób Google osiągnie taki poziom? Jak wyjaśnia Bakar, Stadia ma dysponować „negatywnymi opóźnieniami” po stronie serwerów, co pozwoli sprowadzić te faktyczne opóźnienia - juz po stronie gracza - do zera, eliminując także choćby opóźnienia wprowadzane przez monitor.
„Ostatecznie wierzymy, że za rok lub dwa będziemy mieli gry działające szybciej i bardziej responsywne na serwerach rozproszonych w chmurze niż lokalnie. Bez względu na to, jaką mocą dysponuje ten lokalny komputer” - mówił inżynier Google w rozmowie z czasopismem.
„Ostatecznie wierzymy, że za rok lub dwa będziemy mieli gry działające szybciej i bardziej responsywne na serwerach rozproszonych w chmurze niż lokalnie. Bez względu na to, jaką mocą dysponuje ten lokalny komputer” - mówił inżynier Google w rozmowie z czasopismem.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?