Forum Dracones: Imponujące fantasy w Minecrafcie

Nie od dziś wiadomo, że Minecraft to doskonały sandbox, który świetnie sprawdza się do budowy różnych światów. Pewien Polak wpadł na pomysł: "A co by było, gdyby w tym sandboxie stworzyć potężny świat fantasy?".

W przeszłości w Minecraft próbowano już tworzyć przeróżne światy i sceny. Powstawały klockowe wersje znanych gier, planszówek, a nawet całe kampanie w klimatach Dungeons and Dragons. W niektórych przypadkach mówimy tu o projektach, których powstawanie obejmuje długie lata mozolnej pracy, ale które przy tym w niczym nie odbiegają od najbardziej profesjonalnych produkcji. W świecie twórców Minecrafta mamy także swój powód do dumy. Projekt Forum Dracones to uniwersum rodem z najlepszych opowieści fantasy przeniesione do świata charakterystycznych kostek.

Reklama

Autorem Forum Dracones jest Polak, który ukrywa się pod takim samym pseudonimem. Jego pomysł jest jeszcze starszy niż niejeden wspomniany wcześniej projekt - ma już blisko 20 lat (tak, tak stary jest Minecraft). Autor zaczął prace nad nim na etapie swojej edukacji w szkole podstawowej. Na przestrzeni tych kilkunastu lat powstały cztery mapy oparte na wymyślonym od zera świecie oraz jego lore, które w tym czasie rozrosło się do setek stron opisu. Autor przedstawia tam niemal każdy detal niezbędny do budowy takiego świata. Znajdziemy tam szczegóły na temat geografii, opisy fauny i flory, a także opisy polityki regionu. Mamy też oś czasu przedstawiającą najważniejsze wydarzenia z ostatnich lat istnienia świata.

Autor nagrał historię powstawania swojego dzieła w krótkim filmie:

Na udostępnionym dysku Google można znaleźć aż 500 różnego rodzaju screenshotów, które prezentują bogactwo świata, w tym pieczołowicie wykonane detale stworzonych przez Forum Dracones budowli. Na uniwersum Forum Dracones składają się tak naprawdę cztery mapy-światy: Wyspa Brzozowa, Cytadela, dzielnica Heartlake oraz wieś Ludwick. Na screenach możemy prześledzić, jak zmieniały się one wraz z rozbudową projektu.

W tym momencie projekt nabrał już tak olbrzymich rozmiarów, że twórca musi korzystać z pomocy innych graczy. Chodzi m.in. o udostępnianie map. Przydałoby się również wsparcie w optymalizacji świata, by dało się nad nim pracować także na nie najnowszym już sprzęcie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Minecraft | Mojang
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na