Final Fantasy 14 - problemy na Xboksie wciąż nierozwiązane

Final Fantasy 14 - odsłona kultowej serii jRPG-ów przeznaczona do zabawy przez sieć - od 2013 roku (mamy na myśli ulepszoną wersję, Realm Reborn, a nie pierwotne wydanie z 2010 roku) był dostępny na PC oraz na konsolach PlayStation. Po latach gry doczekali się także posiadacze Xboksów Series X/S. Jednak jej stan po blisko czterech miesiącach od premiery jest daleki od pożądanego. Płynne przechodzenie pomiędzy obszarami wciąż jest niemożliwe.

W skrócie:

  • Problemy podczas przechodzenia między obszarami na Xboksach Series X/S wciąż występują.
  • Square Enix podjęło kroki naprawcze, ale nie udało się jeszcze w pełni rozwiązać problemu.
  • Naoki Yoshida, reżyser i producent gry, przeprosił za utrudnienia i obiecał dalsze prace nad poprawą sytuacji.

W zeszłym tygodniu Naoki Yoshida, reżyser i producent Final Fantasy 14, wyraził swoje szczere przeprosiny za problemy związane z nowym rozszerzeniem - Dawntrail. Problemy techniczne, które powodują zamarzanie gry podczas przechodzenia między obszarami na Xboksach Series X/S, wciąż nie zostały w pełni rozwiązane, pomimo podjętych dotychczas działań.

Reklama

W sobotę gra była wyłączona z powodu konserwacji, podczas której Square Enix podjęło wstępne kroki mające na celu rozwiązanie problemów. W komunikacie po zakończeniu prac technicznych firma poinformowała, że podjęła kilka działań, które mają na celu naprawę problemu fragmentacji pamięci, który powoduje zamarzanie gry. Mimo to problem nadal występuje w niektórych środowiskach deweloperskich, co oznacza, że prace nad jego całkowitym rozwiązaniem będą kontynuowane.

Square Enix we współpracy z Microsoftem prowadzi intensywne testy każdej możliwej przyczyny problemu oraz ocenia skuteczność podjętych działań. Japończycy przyznali, że pełne rozwiązanie problemu może zająć jeszcze trochę czasu, ale zastosowano już wersję naprawczą na publicznych serwerach. Deweloperzy monitorują sytuację po wprowadzeniu patcha. Jeśli okaże się, że potrzebny jest dodatkowy czas na pełne rozwiązanie problemu, Square Enix rozważy przedłużenie darmowego czasu gry dla graczy dotkniętych przez problemy techniczne.

Podczas konserwacji udało się rozwiązać inne problemy, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie niektórych animacji. Przykładem było zniekształcenie emotki "Eat Pizza" u postaci męskiego Au Ra.

Naoki Yoshida wcześniej poinformował, że Final Fantasy 14 osiągnęło rekordową liczbę graczy bawiących się jednocześnie. Tak dobrego wyniku nie osiągnięto od premiery A Realm Reborn, czyli nowej wersji, wydanej trzy lata po pierwotnej grze (która została chłodno przyjęta i przez recenzentów, i przez graczy).

Final Fantasy 14 miało premierę w 2010 roku, jednak początkowo spotkało się z negatywnymi opiniami z powodu licznych problemów technicznych i niewystarczającej zawartości. W odpowiedzi na krytykę Square Enix postanowiło całkowicie przebudować grę. I tak po trzech latach ukazała się nowa wersja - Final Fantasy 14: A Realm Reborn. Wznowienie zdobyło znacznie wyższe noty i przyciągnęło zdecydowanie większą liczbę graczy. Średnia ocen gry na Metacriticu wynosi aż 8,6/10. Produkcja po jedenastu latach wciąż cieszy się dużą popularnością.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Final Fantasy XIV | Square Enix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy