Fanowski serwer World of Warcraft stawia na edukację, organizując zarazę
Osoby zarządzające fanowskim (czyt. pirackim) serwerem Elysium do World of Warcraft wpadli na interesujący pomysł edukacji graczy na temat pandemii koronawirusa. W ubiegły weekend zorganizowano specjalną akcję "Pandemia w Azeroth", z wirusem atakującym postacie graczy.
Całość było całkowicie niespodziewana. W piętnaście godzin zakażonych było już 2276 graczy, a pod 24 godzinach liczba wzrosła do 7 tysięcy. Ostatecznie zainfekowano 88 procent użytkowników serwera. Dopiero później twórcy wyjaśnili, co dokładnie się działo i skąd taka liczba zachorowań.
Jak się okazało, administratorzy zainfekowali jeden przedmiot w grze wirusem. Przedmiot ten dotknął "pacjent zero", który następnie rozsiewał go dalej, wchodząc w interakcje z postaciami niezależnymi i innymi użytkownikami, a także obiektami. W ten sposób wirtualny wirus rozprzestrzeniał się dalej.
Gracze, którzy weszli w kontakt z wirusem musieli jak najszybciej wrócić do miasta i skorzystać ze specjalnego mydła, by umyć ręce. W ten sposób unikaliśmy choroby, która miała autentyczne przełożenie na statystyki: 5 procent niższe statystyki i 10 proc. niższa prędkość poruszania się.
Po takiej prezentacji możliwości, administratorzy zresetowali wirus, udostępniając za to szereg zadań związanych z wirusem: zachowywanie odpowiedniego odstępu, zakładanie wirtualnych maseczek na twarz, a także dezynfekowanie obiektów - i samego siebie - za pomocą specjalnych płynów.
Wszystko to w celu edukacji, by lekcje z World of Warcraft wynieść do prawdziwego świata. "Wiem, że mamy wielu graczy, którzy są młodzi lub nie mają dostępu dla informacji" - wyjaśnia Rain, główny administrator, w rozmowie z serwisem Kotaku. "Miałem okazję i możliwości, by pomóc" - dodaje.
Elysium to całkiem spora inicjatywa. Pozwala na granie w World of Warcraft bez abonamentu, więc - jak można się domyślać - zainteresowanie jest całkiem spore. Działający od wielu lat serwer posiada obecnie 3,5 miliona kont, a każdego tygodnia loguje się od 10 do 15 tysięcy użytkowników.