Electronic Arts i Studio Criterion w opałach?
Pięciu pracowników wysokiego szczebla w studiu Criterion, z których każdy miał długi staż w firmie, zdecydowało się “poszukać nowych wyzwań poza Electronic Arts".
Studio Criterion opuścili wiceszef oraz główny manager Matt Webster, który spędził tam 23 lata, jak również szef developmentu Alan McDairmant, który w Criterion pracował od 17 lat. Oprócz nich, pracę postanowili zmienić: główny reżyser techniczny Andrei Shires (16 lat stażu), producent wykonawczy Pate Lake (26 lat stażu) i szef ds. zawartości Steve Uphill (10 lat stażu). Powodem rezygnacji każdego z nich z obecnie zajmowanego stanowiska ma być to samo - chęć poszukiwania nowych wyzwań i szans poza Electronic Arts.
W ślad za informacjami o odejściach pojawiły się informacje o przesunięciach w szeregach EA - Charity Joy została przesunięta z prac nad marką UFC do Need for Speed, a Geoff Smith, który wcześniej opiekował się seriami Dirt oraz Grid w Codemasters, teraz będzie głównym reżyserem rozwoju produktu - również przy Need for Speed.
Wbrew dość cichej premierze Need for Speed Unbound, gra okazała się być póki co sporym sukcesem dla Electronic Arts. Według niektórych recenzentów gra jest nawet w stanie konkurować z serią Forza Horizon. Mimo wszystko, tak gwałtowne zmiany na głównych stanowiskach związanych z grą i jej twórcami każą postawić pytanie o to, czy wszystko przy okazji tej premiery poszło zgodnie z oczekiwaniami studia Criterion? I jaka obecnie będzie przyszłość serii? W Wielkiej Brytanii na przykład fizyczne wydanie gry nie zdołało się nawet dostać do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się gier.
A jaka jest Wasza opinia na temat nowej produkcji Criterion i Electronic Arts? Opiszcie swoje dotychczasowe wrażenia w komentarzach.