Elden Ring - nowa łatka ułatwia walkę z ostatnim bossem z dodatku

FromSoftware wypuściło aktualizację do Elden Ring o numerze 1.14, która wprowadza jedną istotną zmianę - znacząco obniża poziom trudności ostatniego bossa z dodatku Shadow of the Erdtree. To była jedna z niewielu sytuacji, w których nawet hardkorowi, zaprawieni w soulslike'ach gracze wymiękali.

W skrócie:

  • Początek walki z ostatnim bossem został zmodyfikowany - teraz boss nie atakuje od razu po wejściu na arenę, dzięki czemu możemy lepiej przygotować się do starcia.
  • Twórcy zmniejszyli obrażenia niektórych ataków, osłabili ciosy wytrącające wytrzymałość gracza, a także poprawili widoczność efektów specjalnych, aby ułatwić wykonywanie uników.
  • Aktualizacja wprowadza także poprawki do rozgrywki PvP, balansuje ekwipunek, umiejętności broni i zaklęcia, a także naprawia liczne błędy techniczne.

Reklama

Od premiery Shadow of the Erdtree minęły już trzy miesiące, a gracze wciąż krytykowali ostatnie starcie z dodatku, uznając je za jedno z najtrudniejszych w całej grze. W odpowiedzi na te zarzuty FromSoftware wprowadziło szereg zmian, które mają na celu ułatwienie graczom ukończenia tego wymagającego pojedynku.

Jedną z najbardziej znaczących modyfikacji jest nowy sposób rozpoczęcia walki z finałowym bossem. Wcześniej gracze musieli natychmiast stawić czoła atakującemu przeciwnikowi, co bardzo często kończyło się szybką porażką. Teraz mamy chwilę na zorientowanie się w sytuacji i przygotowanie do starcia. To subtelna, ale istotna zmiana (każdy moment na złapanie oddechu przed walką może decydować o sukcesie).

Ponadto osłabiono niektóre ataki bossa. Zmniejszono obrażenia zadawane przez kilka szczególnie potężnych ciosów, a także ograniczono ich zasięg. Ciosy, które wcześniej szybko wyczerpywały wytrzymałość postaci, teraz są mniej groźne. 

Kolejną zmianą jest poprawa widoczności efektów specjalnych - wcześniej złote rozbłyski i inne wizualne fajerwerki mogły utrudniać ocenę sytuacji na polu walki, zwiększając ryzyko porażki. Dzięki poprawce gracze mają teraz większe szanse na przewidywanie ruchów bossa i unikanie jego ataków.

To nie wszystkie zmiany wprowadzone w nowej aktualizacji. FromSoftware skupiło się także na poprawkach związanych z trybem PvP i ulepszeniu balansu w rozgrywce sieciowej. Zmodyfikowało działanie niektórych broni, ulepszyło niektóre sztuki walki oraz zaklęcia.

Łatka naprawia też kilka irytujących błędów technicznych, które wpływały na stabilność gry. Deweloperzy od dawna pracują nad poprawą wydajności Elden Ring, szczególnie na starszych platformach. To kolejny - jak najbardziej wart docenienia - ruch w tym kierunku.

Co ciekawe, w notkach do łatki nie znalazła się wzmianka o problemie związanym z tłumaczami. Po premierze Shadow of the Erdtree fani zwrócili uwagę, że tłumacze z Ameryki Łacińskiej oraz Tajlandii zostali pominięci w napisach końcowych, mimo że ich nazwiska widniały w oryginalnych napisach gry. Firma obiecała naprawić ten błąd w kolejnej aktualizacji, jednak w wersji 1.14 brak jakiejkolwiek wzmianki na ten temat.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Shadow of the Erdtree | Elden Ring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy