Elden Ring najdłuższą i najbardziej skomplikowaną grą tego roku
Elden Ring bez dwóch zdań zdominowało cały mijający rok. Nie tylko pisało się o niej najwięcej i była na ustach niemal wszystkich - pobiła też kilka ciekawych statystyk.
Według serwisu HowLongtoBeat Elden Ring od FromSoftware wygrało dwie bardzo ciekawe kategorie statystyk, szczególnie jeśli mówimy o grze takiej jak Elden Ring. W mijającym roku była to gra, którą najczęściej kończono oraz taka, która ciągle zalega graczom na “kupkach wstydu".
Elden Ring ukończyło blisko 6 tysięcy graczy - dla porównania, na drugim miejscu w tym rankingu znajduje się Stray, które skończyło 3 900 graczy, a na trzecim Pokémon Legends Nintendo: Arceus z 2 500 tysiąca graczy. Po drugiej stronie są statystyki “mam na liście, ale jeszcze nie skończyłem" - w przypadku Elden Ring jest to 3 100 graczy, w dalszej kolejności mamy Horizon Forbidden West z 1 600 graczy oraz - ponownie - Stray z 1 400 osób, które jeszcze nie dotarły do napisów końcowych.
Statystyki te uzupełniają “porzucenia", czyli chyba najbardziej interesująca statystyka w przypadku gier From Software. Słyną one bowiem przecież z niebotycznego i bardzo frustrującego poziomu trudności. W przypadku tej statystyki wiemy tylko ile osób porzuciło Elden Ring, nie znamy statystyk innych tytułów. Dla gry From Software są to 264 osoby.
Popularność Elden Ring widać także w social mediach, jak również na Youtube oraz Twitchu. Potęga gry From Software robi tym większe wrażenie, że przecież po jej premierze na początku roku, nie otrzymała ona już właściwie żadnej dodatkowej zawartości, za pomocą której autorzy próbowaliby jeszcze sztucznie podtrzymać zainteresowanie graczy.
Otwarty świat gry, zastosowany po raz pierwszy przez From Software w tego typu produkcji, sprawił, że według serwisu HowLongToBeat Elden Ring jest grą, która w 2022 zajęła graczom najwięcej czasu, zanim ją ukończyli. Średnio było to 107 godzin, a na drugim i trzecim miejscu mamy Xenoblade Chronicles 3 z 99 godzinami oraz Tactics Ogre Square Enix: Reborn z 68 godzinami.
W przypadku każdej z gier mowa tutaj o pełnym wątku fabularnym oraz zadaniach pobocznych. Swoją drogą, to również dość interesujące, że przy takiej popularności gier z otwartym światem, jaką obserwujemy od paru lat, w tym roku mieliśmy do czynienia ze stosunkowo niewieloma grami tego typu.