EA widzi w sztucznej inteligencji sposób na przyspieszenie rozwoju gier

Andrew Wilson, prezes i dyrektor generalny Electronic Arts, podkreślił rosnące zainteresowanie firmy wykorzystaniem sztucznej inteligencji w celu przyspieszenia procesu tworzenia gier wideo. Podczas sesji pytań i odpowiedzi po briefingu dotyczącym najnowszych wyników finansowych Wilson omówił, jak EA planuje wdrażać sztuczną inteligencję w swoich przyszłych projektach.

Wilson wyjaśnił, że firma już teraz korzysta z możliwości sztucznej inteligencji, przywołując jako przykład serię EA Sports FC. Dzięki AI deweloperzy mogą szybciej tworzyć realistyczne stadiony piłkarskie i dodawać bardziej zróżnicowane animacje. "Sztuczna inteligencja była zawsze centralnym punktem wszystkich tworzonych przez nas gier, replikując inteligencję człowieka w kontekście rozgrywki," stwierdził Wilson. Dodał jednak, że obecnie firma znajduje się na wczesnym etapie wykorzystywania generatywnej AI, która ma potencjał, by zrewolucjonizować procesy produkcji.

Reklama

W trakcie konferencji Wilson wskazał na dwa główne aspekty zastosowania AI. Po pierwsze, jak technologia ta może zwiększyć wydajność. "Tworzenie stadionów skróciło się z 6 miesięcy do 6 tygodni," podkreślił. To znaczące skrócenie czasu produkcji pozwala zespołom deweloperskim na szybsze wdrażanie nowych elementów i aktualizacji do gier. Czas ten w przyszłości zapewne będzie się dalej skracał.

Drugi aspekt to wzbogacenie gier o bardziej złożone i wiarygodne animacje. "W FIFIE 23 mieliśmy 36 sposobów biegu, a w EA Sports FC 24 już 1200 sposobów, dzięki czemu zwiększył się realizm i indywidualność zawodników" - zauważył Wilson. Zwrócił też uwagę, że AI pozwala na szybsze przejście od etapu produkcji do fazy zabawy, dając deweloperom więcej czasu na kreatywne aspekty.

Prezes EA zasugerował, że w przyszłości ponad połowa procesów w rozwoju gier może zostać usprawniona dzięki generatywnej AI. "Przeprowadziliśmy analizę wszystkich naszych procesów rozwoju i w oparciu o wstępne oceny uważamy, że ponad 50% z nich zostanie pozytywnie rozwinięte przez postępy w sztucznej inteligencji generatywnej" - oświadczył. W Electronic Arts istnieją zespoły, które aktywnie pracują nad wdrożeniem tych technologii.

W dalszej perspektywie EA planuje wykorzystać AI do tworzenia większych, bogatszych światów z bardziej rozbudowanymi historiami i większą liczbą postaci. "Jeśli w ciągu najbliższych 1-3 lat uda nam się osiągnąć znaczną wydajność, to w perspektywie 3-5 lat będziemy mogli budować bardziej złożone światy, które wciągną jeszcze większą liczbę graczy na całym świecie" podsumował Wilson. 

Sztuczna inteligencja powoli rewolucjonizuje kolejne aspekty naszego życia oraz biznesu. Z AI korzystamy już w medycynie, nauce, cyberbezpieczeństwie, motoryzacji, a także - jak się okazuje - w produkcji gier wideo. Technologia ta może istotnie pomóc w tworzeniu jeszcze większych, bogatszych i bardziej realistycznych tytułów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sztuczna inteligencja [AI] | Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy