Dwuminutowy zwiastun na targach Gamescom to wydatek 288 tys. dol. - dużo czy mało?

Marzysz o premierze zwiastuna swojej gry na jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży elektronicznej rozrywki? Jeśli chcesz, by twoja produkcja zabłysnęła podczas Gamescom Opening Night Live (ONL). musisz przygotować się na sporą inwestycję. Tegoroczna edycja pokazuje, że cena za miejsce na tym prestiżowym evencie jest naprawdę wysoka.

Krótki zwiastun w cenie dużego mieszkania

Jeśli planujesz zaprezentować dwuminutowy zwiastun na tegorocznym Gamescomie, przygotuj się na koszty rzędu 288 tysięcy dolarów! Tak, dobrze przeczytaliście - dwie minuty ekskluzywnego czasu na wielkiej scenie to wydatek, za który można kupić porządną nieruchomość w Polsce. Jeśli twoje fundusze są nieco skromniejsze, możesz wybierać spośród krótszych spotów:

Reklama
  • 90-sekundowy za 234 tys. dol.,
  • 60-sekundowy za 179,6 tys. dol.,
  • 30-sekundowy za około 125 tys. dol.

Nie martw się, jeśli twój budżet nie pozwala na taką inwestycję - miejsce na Main Show już zostało wyprzedane, co oznacza, że pozostają opcje wyłącznie dla sponsorów ONL Pre Show. Oczywiście warto mieć na uwadze, że niektóre gry są wybierane przez redakcję i prezentowane bez ponoszenia tych ogromnych opłat.

Gamescom vs Summer Game Fest - które targi bardziej się cenią?

Jeśli w tym momencie trzymacie się za głowy, bo wydaje wam się, że ceny na Gamescomie są wygórowane, to spieszymy z porównaniem kosztów do innego eventu branżowego -  Summer Game Fest. Okazuje się, że organizator, podobnie jak popularny strong man, "tanio skóry nie sprzedaje" i Summer Game Fest jeszcze bardziej kosztownym przedsięwzięciem. Ceny za jedną minutę zwiastuna sięgają aż 250 tys. dol., a najdłuższe spoty, trwające dwie i pół minuty, mogą kosztować nawet 550 tys. dol.. Oznacza to, że prezentacja na Summer Game Fest jest niemal dwukrotnie droższa niż podczas Gamescom ONL!

Dlaczego Gamescom jest tak ważny?

Gamescom to nie tylko największe na świecie wydarzenie poświęcone grom komputerowym i wideo, ale także kluczowa platforma biznesowa dla branży elektronicznej rozrywki w Europie. Tegoroczna edycja, która odbędzie się w Kolonii oraz online, w terminie od 20 do 25 sierpnia, przyciąga uwagę najważniejszych graczy w branży. W związku z tym, tak naprawdę nikogo nie powinny dziwić ta wysokie koszty prezentacji - są jak najbardziej uzasadnione - Gamescom to miejsce, które gwarantuje ogromne zainteresowanie i potencjalnie spory zasięg. Czy jest to warte takich inwestycji? Dla wielu firm odpowiedź brzmi: "zdecydowanie tak".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Gamescom | Summer Game Fest
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy