Dreamfall Chapters: Wystartowała zbiórka na Kickstarterze
Teraz będzie można się przekonać, jak bardzo fani czekali na tę grę. Na Kickstarterze ruszyła zbiórka pieniędzy na Dreamfall Chapters - kontynuację Najdłuższej Podróży i Dreamfall: The Longest Journey. Ile potrzeba?
Na realizację projektu developerzy 850 tysięcy dolarów. Sporo, ale jak zaznacza Ragnar Tornquist, szef studia Red Thread Games i główny projektant Dreamfall Chapters, jest to kwota skalkulowana bardzo realistycznie. Wysoka, ale tyle właśnie pieniędzy twórcy gry potrzebują - zaniżenie jej byłoby "nieetyczne", ponieważ prędzej czy później potrzeba byłoby więcej gotówki.
Autorzy zaznaczają przy tym, że nie będzie to cały budżet gry. Wcześniej Red Thread Games otrzymało grant w wysokości 175 tysięcy dolarów od norweskiego instytutu filmowego, który przeznaczony został na stworzenie prototypu Dreamfall Chapters. Nieco dołożyli też z własnej kieszeni sami pracownicy studia.
W rozmowie z serwisem Eurogamer Tornquist zaznaczył, że on i jego ekipa zrobili wszystko, by osiągnąć sukces w zbiórce na Kickstarterze i przygotowali wyczerpujący opis projektu. Teraz wszystko zależy od internautów, choć podkreśla, że zespół nie będzie poddawał się nawet w sytuacji, gdy szanse na zebranie odpowiedniej kwoty będą minimalne. A co w sytuacji, gdy akcja zakończy się fiaskiem?
"Jeśli nie zbierzemy odpowiedniej sumy, dokończymy prototyp za otrzymany grant, co zajmie nam jeszcze około miesiąca. Potem zaczniemy pracować nad czymś innym, by wykarmić nasze rodziny i utrzymać biura. Plan jest taki, żeby utrzymać firmę przy życiu i nadal działać. Dreamfall Chapters zostanie - przynajmniej - mocno opóźniony (jeśli akcja na Kickstarterze się nie powiedzie). Będziemy oczywiście szukać innych źródeł finansowania, które może nie będą tak dobre dla nas lub graczy, ale spróbujemy zrobić tę grę. Może zająć to jednak nie półtora roku, a pięć lat" - mówi Tornquist.
Nie powinno być jednak tak źle - w chwili obecnej na koncie projektu jest już 592,480 tysięcy dolarów, a do końca akcji pozostało jeszcze 27 dni. Sama gra ukazać się powinna w listopadzie 2014 roku na PC, rozważane są też wersje na Maki, Linuksa, tablety oraz smartfony.
Wraz ze startem zbiórki Red Thread Games opublikowało wideo wiadomość od developerów. Prócz wypowiedzi przedstawicieli studia na filmie znalazły się fragmenty z prototypowej wersji gry!