DOOM: kultowa strzelanina otrzymała nową kampanię z okazji swoich 30. urodzin

Pierwszy DOOM ma 30 lat - urodziny obchodzi dokładnie dzisiaj, 10 grudnia. Od tej daty możemy również liczyć narodziny pierwszoosobowych strzelanek jako gatunku.

John Romero, współtwórca i projektant poziomów do gry wypuścił właśnie SIGIL II, czyli nową kampanię dla pierwszego DOOM-a, całkowicie za darmo. Zakładając, że jest ona równie dobra co pierwsza kampania, fani DOOM-a będą więc mieli co robić w zimowe wieczory. Jednak aktualizacja to nie tylko sama kampania i nowe misje.

SIGIL II jest jak nowy epizod serii, co oznacza, że wpasowuje się w wydarzenia innych części. Znajdziemy w nim dziewięć nowych poziomów, osiem map dla trybu multiplayer oraz nowy soundtrack, stworzony przez Jamesa Paddocka, jak również trochę nowych grafik. Na Twitchu został również zorganizowany panel dyskusyjny, na którym Romero i Carmack będą rozmawiać z zaproszonymi gośćmi o swojej kultowej grze.

Reklama

Wspaniale jest zobaczyć, że DOOM, mimo tylu lat na karku nadal ma się dobrze. I to nie tylko pod postacią kolejnych modów oraz szalonych pomysłów graczy, by uruchomić grę na coraz to dziwniejszych urządzeniach - że przypomnimy tylko wersje działające w windowsowym Notatniku czy na kiosku do obsługi zamówień w popularnej sieci restauracji typu fast food.

Ważne jest też przede wszystkim, że pamiętają o nim jego autorzy i nadal oferują graczom nową zawartość. A do tego gra cieszy się bardzo aktywną sceną moderską, która w tym roku wypuściła przecież takie dzieła jak Myhouse. WAD, czyli połączenie oryginalnego DOOM-a z historią wziętą z kart książki Marka Danielewskiego "Dom liści". I pomyśleć, że wszystko wzięło się stąd, że Nintendo 30 lat temu odrzuciło propozycję id Software, by umożliwić im przeportowanie swoich gier na PC...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Doom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy