Dlaczego Marvel Rivals wyłączył mody? Ekspert zabiera głos w sprawie
Marvel Rivals doczekał się swojej pierwszej kontrowersji. NetEase zdecydował się wyłączyć graczom możliwość korzystania z modyfikacji, co spotkało się z głośną krytyką. Skąd jednak ta decyzja twórców?
Pierwszy sezon Marvel Rivals przyniósł bardzo wiele nowości. Dostaliśmy Mister Fantastica i Invisible Woman, nowe mapy, pełnoprawnego, złożonego z 10 poziomów Battle Passa oraz solidną porcję zmian w balansie gry. Usatysfakcjonowani gracze wrócili do rywalizacji w trybie rankingowym, spróbowali swoich sił w nowym evencie i podczas odkrywania sekretów nowego patcha, zorientowali się wreszcie, że NetEase uniemożliwił dalsze korzystanie z modów.
W ostatnim miesiącu Marvel Rivals był jedną z najpopularniejszych gier na Nexus Mods. Kreatywni gracze tworzyli bardzo wiele zabawnych rozwiązań, które potem stawały się głównym bohaterem jakiegoś Tiktoka albo kompilacji na YouTube. Widzieliśmy Vegetę jako Iron Mana, Stitcha zamiast rekina Jeffa albo Donalda Trumpa w roli Kapitana Ameryki, skaczącego po mapie z potężną tarczą i peleryną na plecach. Cała ta frajda została jednak odebrana graczom, kiedy światło dzienne ujrzał pierwszy sezon Marvel Rivals.
Niedługo po tej decyzji tok myślenia NetEase postarał się wytłumaczyć Del Walker. Jak sam poinformował na początku swojego obszernego wpisu, pracował nad licznymi grami live service. W jego opisie na Twitterze możemy przeczytać o doświadczeniach w Naughty Dog, Respawn Entertainment, SEGA czy Rocksteady. Aż w siedmiu, krótkich punktach wyjaśnił on, jak z jego perspektywy wygląda ta sytuacja i jakie argumenty mogą stać za decyzją NetEase.