Dlaczego Marvel Rivals wyłączył mody? Ekspert zabiera głos w sprawie

Marvel Rivals doczekał się swojej pierwszej kontrowersji. NetEase zdecydował się wyłączyć graczom możliwość korzystania z modyfikacji, co spotkało się z głośną krytyką. Skąd jednak ta decyzja twórców?

Pierwszy sezon Marvel Rivals przyniósł bardzo wiele nowości. Dostaliśmy Mister Fantastica i Invisible Woman, nowe mapy, pełnoprawnego, złożonego z 10 poziomów Battle Passa oraz solidną porcję zmian w balansie gry. Usatysfakcjonowani gracze wrócili do rywalizacji w trybie rankingowym, spróbowali swoich sił w nowym evencie i podczas odkrywania sekretów nowego patcha, zorientowali się wreszcie, że NetEase uniemożliwił dalsze korzystanie z modów. 

Reklama

W ostatnim miesiącu Marvel Rivals był jedną z najpopularniejszych gier na Nexus Mods. Kreatywni gracze tworzyli bardzo wiele zabawnych rozwiązań, które potem stawały się głównym bohaterem jakiegoś Tiktoka albo kompilacji na YouTube. Widzieliśmy Vegetę jako Iron Mana, Stitcha zamiast rekina Jeffa albo Donalda Trumpa w roli Kapitana Ameryki, skaczącego po mapie z potężną tarczą i peleryną na plecach. Cała ta frajda została jednak odebrana graczom, kiedy światło dzienne ujrzał pierwszy sezon Marvel Rivals. 

Dlaczego zbanowano mody?

Niedługo po tej decyzji tok myślenia NetEase postarał się wytłumaczyć Del Walker. Jak sam poinformował na początku swojego obszernego wpisu, pracował nad licznymi grami live service. W jego opisie na Twitterze możemy przeczytać o doświadczeniach w Naughty Dog, Respawn Entertainment, SEGA czy Rocksteady. Aż w siedmiu, krótkich punktach wyjaśnił on, jak z jego perspektywy wygląda ta sytuacja i jakie argumenty mogą stać za decyzją NetEase. 

  • Exploity - część modów może sprawiać, że rywali łatwiej będzie zauważyć, rujnująć tym samym balans w grach rankingowych.
  • Problemy z serwerami - niezoptymalizowane modyfikacje potrafią często wpływać na połączenie gracza z serwerem, wpływając negatywnie na jakość jego doświadczenia.
  • Wpływ na reputację dewelopera - nagie postaci lub skiny naruszające prawo mogą okazać się problematyczne dla twórców.
  • Moderacja - ktoś musi podejmować decyzje o tym, który z modów jest dopuszczony do gry, a który nie. Niechybnie doprowadzi to do kontrowersji, problemów i potencjalnie hejtu.
  • Marka - im więcej modów, tym bardziej zaburzona wizja artystyczna całej gry.
  • Problemy prawne - wiele modów narusza prawa autorskie i im dłużej pozostają w grze, tym więcej problemów mogą generować dla twórców.
  • Sprzedaż skinów - darmowe skiny dostępne w formie modów mogą znacząco wpłynąć na zainteresowanie płatnymi skinami dostępnymi za prawdziwe pieniądze. 

NetEase na razie nie zaadresował tego problemu i nie podał żadnego powodu, dlaczego postanowili rozpocząć tak kategoryczną walkę z modyfikacjami. Argumentacja Dela Walkera jest jednak bardzo trafna i każdy punkt pasuje do ostatniego miesiąca w wykonaniu Marvel Rivals. Mimo krążących wokół gry kontrowersji, twórcy na pewno mieli swoje powody i przemyśleli podjętą przy okazji pierwszego sezonu decyzję. Na szczęście opcji customizacji w grze nie brakuje, a fani wielokrotnie chwalili już nowego Battle Passa za tonę zawartości i aż 10 unikalnych skinów dla różnych postaci.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Marvel Rivals
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy