Diablo 4: Season of Blood - premiera, zwiastun i szczegóły czwartego sezonu

Pierwszy sezon Diablo 4 dobiega właśnie końca, a w jego miejsce pojawia się kolejna, obszerna aktualizacja. Oto wszystko, co powinniście widzieć o Season of Blood.

Data premiery Diablo 4: Season of Blood

Czwarty sezon Diablo 4 zadebiutuje już we wtorek, 17 października. Serwery mają zostać otwarte o 19:00, a debiut Season of Blood poprzedni aktualizacja.

Zwiastun czwartego sezonu

Podstawowe zasady nowego sezonu

Podobnie jak w przypadku poprzedniego sezonu, udział w Season of Blood wymagać będzie stworzenia nowej postaci i rozpoczęcia całej przygody z Diablo 4 od początku. W kreatorze postaci będziemy musieli wybrać specjalną opcję, później przejść przez całą customizację i wreszcie zalogować się do gry.

Reklama

Powracających graczy zachęcamy do pominięcia kampanii. Zajmuje ona sporo czasu, wymaga ciągłego przechodzenia z punktu do punktu i jeżeli waszym celem jest szybkie dojście do 50 poziomu, bardziej efektywnie można zrobić to, eksplorując otwarty świat. Ponadto pierwszym krokiem po zalogowaniu do gry na nowej postaci powinno być rozpoczęcie sezonowej misji, która wprowadzi Was w nową mechanikę.

Warto również wspomnieć, że Blizzard w drugim sezonie ponownie wprowadził zmiany do Renownu. Nagrody zdobyte na poprzednich postaciach będą teraz automatycznie przechodziły na nowych bohaterów. Jeżeli zdobyliście już wcześniej jakieś nagrody za reputację w którymś z regionów, nie będziecie musieli robić tego ponownie w drugim sezonie.

Mechanika sezonowa

Motywem przewodnim Season of Blood są wampiry oraz ich moce. Podobnie jak w pierwszym sezonie, będziemy mieli dostęp do ekskluzywnych mocy. Tym razem wszystkie postaci będą jednak miały dostęp do pełnego zestawu umiejętności. Ponadto zamiast ekwipować je w swojej biżuterii, nowy system połączony zostanie z naszymi pancerzami.

Zdobywane pancerze będą miały w drugim sezonie specjalne pakty (Divinity, Eternity lub Ferocity). Zależnie od posiadanych na wyekwipowanych pancerzach paktów, będziemy mieli dostęp do różnych wampirycznych mocy. Po zdobyciu jakiejś mocy możemy dodatkowo ulepszyć ją aż do trzeciego poziomu za pomocą nowej waluty.

Źródłem tej waluty oraz wyposażonych w pakty pancerzy będzie Blood Harvest, specjalne wydarzenie sezonowe ochrzczone przez graczy mianem "Helltide 2.0". W otwartym świecie będziemy po prostu brać udział w różnych aktywnościach, pokonywać nowe rodzaje przeciwników i zbierać przy okazji cenne przedmioty przydatne do rozwoju naszej postaci.

Wszystkie szczegóły na temat mechaniki Season of Blood znajdziecie na oficjalnej stronie Blizzarda. Pod tym samym adresem znajduje się również lista wampirycznych mocy dla osób planujących swoje buildy z wyprzedzeniem.

Tona quality-of-life i zmiany w balansie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w drugim sezonie Blizzard wreszcie wprowadzi wiele zmian, których weterani action RPG spodziewali się w premierowej wersji Diablo 4. Lista wszystkich usprawnień oraz decyzji podjętych przez deweloperów ma rezultacie aż 41 stron, a we wtorek zadebiutuje największa aktualizacja w krótkiej historii tej gry.

Jedną z największych zmian jest naprawienie bezużytecznego do tej pory systemu odporności. Od Season of Blood będą one działały podobnie do Path of Exile. Na wartość odporności będą składać się modyfikacje wybrane na naszych przedmiotach, a maksymalnie będziemy mogli zmniejszyć przyjmowane obrażenia od żywiołów o 70%. Osiągnięcie tej wartości ma być zdaniem Blizzarda proste i naturalnie wydarzyć się ok. poziomu 80.

Ponadto znaczących usprawnień doczeka się magazyn. Skrzynki rozrzucono po kolejnych miejscach na mapie i dodatkowo umożliwiono łatwe wyszukiwanie przedmiotów. Każda zakładka zostanie w rezultacie wzbogacona o okienko pozwalające na wpisanie słowa kluczowego oraz kilka prostych filtrów.

Jak przystało na tak dużą aktualizację, w drugim sezonie nie zabraknie zmian w balansie postaci oraz umiejętności. Blizzard wziął sobie do serca fakt, że tak niewiele buildów jest grywalnych na najwyższym poziomie Diablo 4. Deweloperzy planują wprowadzić nieco różnorodności do endgame’u i zaoferować wszystkim klasom więcej możliwości. Wzmocniona została w rezultacie Hydra, miniony Druida i Necromancera będą silniejsze, a solidna porcja nowych przedmiotów unikalnych oraz aktualizacja wielu wcześniej istniejących powinny otworzyć graczy na nowe buildy. Podobny efekt mogą mieć ekskluzywne dla drugiego sezonu wampiryczne moce.

Blizzard zaplanował również sporo zmian do Glyphów, konkretnych umiejętności oraz punktów zdrowia i siły przeciwników. Spowodowane jest to całkowitym reworkiem sposobu kalkulowania zadawanych obrażeń. Postaci stracą trochę mocy, wybieranie Critical i Vulnerable Damage’u na każdym przedmiocie nie będzie tak efektywne, a sposób rozwoju wybranej klasy powinien być bardziej satysfakcjonujący.

Pełną listę zmian planowanych na Season of Blood znajdziecie na oficjalnej stronie Blizzarda

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Blizzard Entertainment | Diablo 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama