Diablo 4 otrzyma potężną aktualizację, ale trzeba będzie na nią poczekać
Walka Blizzarda o odzyskanie zaufania graczy trwa. Podczas jednego z ostatnich streamów twórcy przyznali, że dotarły do nich krytyczne głosy społeczności, które mają zostać uwzględnione w kolejnych aktualizacjach.
Aktualnie trwający Sezon Drugi znacznie przyspieszył to, w jaki sposób można awansować postać w Diablo 4, niemal zrzucając na graczy tony punktów doświadczenia oraz przedmiotów, zupełnie jak gdyby grali w poprzednią odsłonę serii. Gracze odebrali te zmiany dobrze, ale pojawił się kolejny problem — jak loot wpisuje się w całe doświadczenie obcowania z grą. Przedmioty zawierają mnóstwo statystyk i odnalezienie się w ich gąszczu oraz odkrycie odpowiedniej kombinacji dla naszego buildu jest znacznie bardziej losowe niż powinno.
Adam Fletcher, odpowiedzialny za kontakty ze społecznością, reżyser Joe Shely oraz drugi reżyser, Joseph Piepiora podczas najnowszego streamu rozpoczęli dyskusję na temat lootu. Odniesieniem do problemu były ich koszulki, które łączyły się w zdanie "Obrażenia we wtorki", co ma nawiązywać do skomplikowania statystyk, które dają bardzo specyficzne kombinacje — zupełnie jak gdyby niektóre przedmioty oferowały określone obrażenia jedynie w wybrane dni tygodnia. Absurdy pokroju "10% dodatkowych obrażeń dla spowolnionych przeciwników" mają się zmniejszyć w jednej z kolejnych aktualizacji.
Piepiora zasugerował również, że Blizzard ma w planach umożliwienie graczom dopasowania lootu do swojego buildu. Aktualnie gracze poświęcają mnóstwo czasu na ocenę przedmiotów na bazie tego, czy mają one dwie lub trzy najważniejsze statystyki — z wielu możliwych. Piepiora nie zdradził, co dokładnie się zmieni, ale dał wyraźnie do zrozumienia, że ułożenie odpowiedniego zestawu nie powinno już zabierać całych tygodni. Jednak ze względu na rozbudowanie zmian oraz jak dużego obszaru gry one dosięgną, na ich pojawienie się trzeba będzie poczekać aż do premiery Sezonu 4.
Już w styczniu, w ramach sezonu 3 pojawią się pierwsze zmiany, projektowane z myślą o tym, co nastąpi w sezonie 4. Shely zdradził, że gracze będą mieli więcej sposobów, by zdobyć najwyższy poziom lootu, częściej też będą się pojawiały wydarzenia Helltide, które pozwalają na szybsze farmienie przedmiotów. W nowym sezonie okazji do ich zdobycia ma być jeszcze więcej, co powinno się przełożyć chociażby na łatwiejsze pokonywanie bossów.