Diablo 4: Nadróbcie najnowszą pogawędkę przy ognisku z twórcami gry
Podczas ostatniej pogawędki przy ognisku zastępca dyrektora ds. społeczności, Adam Fletcher, omówił z członkami zespołu twórców dodatkowe zmiany, które pojawią się w aktualizacji 1.2.0, w tym zmiany balansu klas i obrażeń, poprawki dotyczące odporności i przedmiotów, nowe przedmioty unikatowe, a także inne nowości, które pojawią się w Sezonie Krwi.
Te zmiany zostaną wprowadzone w grze 17 października, ale to nie wszystko, co twórcy zaplanowali w tym sezonie. Kolejna aktualizacja 1.2.1 zostanie wprowadzona pod koniec października, a więcej szczegółów na jej temat poznamy na konferencji BlizzCon.
Większość frajdy z Diablo IV wynika z odkrywania konfiguracji, które pasują do określonego stylu gry. Te zmiany wprowadzane są właśnie po to, aby zachęcić graczy do eksperymentowania bez obawy, że ich postaci zostaną osłabione.
Skrót pogawędki przy ognisku:
- W Sezonie Krwi odporności na żywioły będą miały znacznie większe znaczenie dla przetrwania postaci. Dobierając odpowiednie przedmioty i eliksiry, dostosowując drzewko umiejętności oraz tablicę mistrzostwa, możemy zdobyć większą odporność na określony żywioł, a tym samym dany odsetek będzie w większym stopniu wpływał na łączną efektywną wartość zdrowia postaci. Na przykład 60-65% odporności na ogień zwiększa ją w znacznie większym stopniu niż 20-25%.
- Zdaniem znacznej większości społeczności przedmioty unikatowe nie są tak ekscytujące i znaczące, jak powinny być. W Sezonie Krwi w znacznym stopniu przerobiono przedmioty unikatowe i zaktualizowano niemal wszystkie takie przedmioty dostępne w grze. Przedmioty unikatowe zyskają zupełnie nowe współczynniki, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich znaczenie, a do tego poszerzono zakresy istniejących współczynników. Ponadto dodano współczynniki (takie jak trafienie krytyczne) do gniazd, w których wcześniej ich nie było.
- Aby wynagrodzić graczom inwestycję w główny wektor zadawania obrażeń i zadbać o to, aby takie podejście było opłacalne, całkowicie odmieniono sposób obliczania obrażeń. Nadal rozróżniane są rozmaite kategorie obrażeń, ale podstawowe wartości dodatkowych obrażeń uzyskiwanych dzięki tym metodom będą wyliczane poprzez mnożenie. Reszta premii do obrażeń w tych kategoriach będzie dodawana, jeśli są one łączone, a konfiguracje Przytłoczenia będą znacznie bardziej konkurencyjne niż wcześniej. Zmieniono współczynniki potworów i wrogów, uwzględniając nową moc graczy.
- Spodziewajcie się też licznych ulepszeń klas, takich jak efekty skalowania wielu mechanik we wszystkich klasach. Chodzi między innymi o zwiększenie obrażeń od umiejętności Krwawy Amok barbarzyńcy oraz umiejętności Krzywda druida, a także przyspieszenie zwiększania obrażeń od umiejętności Spopielenie czarodzieja. Wprowadzane zmiany zaprojektowano tak, aby korespondowały ze wcześniej wspomnianymi ulepszeniami odporności na żywioły, przedmiotów unikatowych i kategorii obrażeń w celu zwiększenia różnorodność i elastyczności konfiguracji.