Diablo 4 - loot jest nudny i męczący. Gracze krytykują Sezon Konstruktorów

Kolejny tydzień trzeciego sezonu Diablo 4 pozwolił graczom zdać sobie sprawę z powszechnego w grze problemu. W aktualnym stanie action RPG Blizzarda rozwój postaci jest bardzo frustrujący.

Sezon Konstruktorów w Diablo 4 był na razie istnym rollercoasterem. Zaczęliśmy z poziomu podłogi po tym, jak gracze uznali nowe mechaniki za nudne i pozbawione inspiracji. Dostaliśmy zwykłego towarzysza, który nie rzucał się za bardzo w oczy oraz Skarbce przypominające Nightmare Dungeony zasypane pułapkami. Krytyce nie było końca. 

Reklama

Blizzard szybko wprowadził jednak pierwszą aktualizację, uczynił mechanikę pułapek niemalże nieistotną i zyskał sobie kilka punktów wśród społeczności Diablo 4. Zaczęliśmy szybciej wzmacniać swojego towarzysza, stawał się on coraz silniejszy, a nowe buildy i przedmioty zaczęły przyciągać uwagę fanów. Po niecałych dwóch tygodniach od premiery sezonu najwyraźniej znów lecimy niestety w dół. 

Użytkownik Reddita Necessary_Series_740 opisał niedawno swoje spojrzenie na kwestię lootu. Jego zdaniem ekwipunek błyskawicznie wypełnia się bezużytecznymi przedmiotami, itemizacja jest na dłuższą metę wyjątkowo nużąca i pod niemalże każdym względem lepiej w porównaniu do Diablo 4 wypada Diablo 2. Nawet w 24-letniej grze Blizzarda gracze zdają się chętniej angażować w endgame i farmić przedmioty. 

Najczęstszą propozycją fanów action RPG jest tzw. “loot filter", czyli wbudowany w Diablo 4 filtr, który wyświetlałby na podłodze tylko konkretne przedmioty. Moglibyśmy w ten sposób chociażby przestać widywać Sacred przedmioty na poziomie World Tier 4 albo móc całkowicie ignorować pancerze i bronie poniżej pewnego Item Powera. Na wyższych levelach wzmacnianie swojej postaci jest bowiem źródłem tony frustracji i od początku Diablo 4 jest jednym z głównych czynników zniechęcających graczy do regularnego logowania. 

Często fani ARPG wspominają również, że same modyfikacje spotykane na przedmiotach są nudne. Wiele z nich jest kompletnie bezużyteczna i wypada po prostu gorzej w porównaniu do innych. Większość postaci szuka więc na swoich przedmiotach dokładnie tych samych statystyk, wyrzucając 90% podnoszonych z podłogi przedmiotów. Problem ten ma podobno jednak zaadresować czwarty sezon Diablo 4, co wcześniej zapowiadał już Blizzard. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo 4 | Blizzard Entertainment
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy