Darksiders 3 sprzedaj się raczej słabo
Powrót serii Darksiders wypada raczej średnio. Produkcja zbiera wyjątkowo mieszane oceny w recenzjach, a pierwsze wyniki sprzedaży nie są zachęcające. Dość powiedzieć, że w brytyjskim zestawieniu ubiegłotygodniowej sprzedaży produkcja znalazła się dopiero na... 32 miejscu.
Jak zawsze w przypadku brytyjskiego zestawienia sprzedaży, nie brakuje pewnych kruczków, które sprawiają, że takie zestawienie - choć niepokojące - nie jest do końca sprawiedliwe. Co najważniejsze, nie uwzględniono sprzedaży cyfrowej, która z roku na rok stanowi coraz większy wycinek "tortu" na całym świecie.
Z pomocą przychodzi więc serwis SteamSpy, stale przeczesujący bazę danych platformy Valve. Zamieszczona tutaj dane także nie są zbyt optymistyczne - sprzedaż na poziomie 71 tysięcy egzemplarzy to wynik godny respektu, ale na pewno obeszło się bez rewelacji.
Nie da się ukryć, że wydawca - THQ Nordic - wybrał dla Darksiders 3 bardzo trudny okres debiutu, napakowany hitami, które zapewne mają pierwszeństwo dla portfeli wielu graczy. Wystarczy wymienić Red Dead Redemption 2, Call of Duty: Black Ops 4, Battlefield 5 czy Assassin's Creed Odyssey.
Nie pomaga fakt, że gra obfituje w błędy, które dopiero teraz - po premierze - są skrupulatnie łatane. Tymczasem postawiono na sprzedaż w pełnej cenie, czyli 60 dolarów. Wielu graczy uważa, że produkcja warta co najwyżej połowę tej kwoty, jeśli spojrzeć na jej niższy budżet i nagromadzenie problemów.
Wydawca wydaje się nie przejmować, lub też robi dobrą minę do złej gry. "Zawsze znajdzie się kilka osób, którym nie podoba się stworzony produkt, ale są też osoby, który świetnie się bawią. Jeśli pozostaniemy przy pomyśle na tworzenie gier, które podobają się fanom, wszystko będzie w porządku" - zapewnił niedawno Lars Wingefors, dyrektor generalny THQ Nordic.
"Obiecaliśmy grę dla fanów serii i jestem z niej bardzo dumny. Jestem dumny z tego, co udało nam się pokazać i uważam, że twórcy Gunfire Games przygotowali świetny tytuł i nawet mój zespół w Wiedniu mocno pracuje na tej podstawie, przygotowując marketing" - dodał.