Control 2 - ważna (i dobra) informacja dotycząca produkcji gry

Remedy Entertainment podzieliło się ważną aktualizacją dotyczącą Control 2. Nowa współpraca z Annapurna Interactive nie tylko przybliża nas do premiery długo oczekiwanej gry, ale także otwiera drzwi do nowych, ekscytujących możliwości, w tym ekranizacji kultowych już serii Alan Wake i Control. Co ta umowa oznacza dla przyszłości tych tytułów i jak wpłynie na samą grę? Sprawdźmy, co już wiemy.

W skrócie:

  • Remedy Entertainment zawarło umowę z Annapurna Interactive, która umożliwi współfinansowanie i samodzielne wydanie Control 2. Autorzy otrzymają dzięki niej większą swobodę twórczą.
  • Annapurna Interactive nabyła prawa do ekranizacji Alana Wake'a i Control. Planuje stworzenie filmowych i telewizyjnych adaptacji tych serii we współpracy z Remedy.
  • Wciąż czekamy na datę premiery Control 2, ale nowe informacje dają nadzieję na to, że produkcja gry zmierza w dobrym (a nawet bardzo dobrym) kierunku.

Reklama

Remedy Entertainment, studio odpowiedzialne za serie Alana Wake'a i Control, ogłosiło niedawno, że nawiązało strategiczną współpracę z Annapurna Interactive. To partnerstwo pozwoli deweloperowi na współfinansowanie i samodzielne wydanie Control 2. Dzięki tej umowie Remedy zyska większą swobodę twórczą - gra będzie mogła wyglądać i działać dokładnie tak, jak sobie tego życzy studio. To także szansa na lepsze warunki finansowe, ponieważ Remedy otrzyma większy udział w zyskach ze sprzedaży gry.

Annapurna Interactive z kolei nabyła prawa do ekranizacji Alana Wake'a i Control. To oznacza, że w bliższej lub dalszej przyszłości możemy zobaczyć te popularne serie na dużym ekranie lub w formie serialu telewizyjnego. To duży krok naprzód dla obu serii, zwłaszcza że Alan Wake 2 już teraz czerpał inspirację z takich produkcji jak "Detektyw". Przeniesienie tych mrocznych i pełnych tajemnic historii do świata filmów i telewizji może być strzałem w dziesiątkę.

Chociaż fani wciąż czekają na datę premiery Control 2, nowe informacje dają wiele powodów do optymizmu. Mimo że Annapurna finansuje połowę kosztów produkcji, samodzielne wydanie gry przez Remedy pozwoli zespołowi na pełną kontrolę nad tym, w jakiej postaci i w jakim terminie jego dzieło trafi na rynek. Po pewnych trudnościach związanych z cyfrowym wydaniem Alan Wake 2 istnieje nadzieja, że Control 2 odniesie większy sukces zarówno artystyczny, jak i finansowy.

Remedy Entertainment to fińskie studio założone w 1995 roku, które zdobyło rozgłos dzięki innowacyjnemu podejściu do gier, między innymi dzięki wprowadzeniu mechaniki "bullet time" w Max Payne. Control też osiągnęło duży sukces, którego przypieczętowaniem były liczne wyróżnienia, w tym prestiżowa nagroda BAFTA. Z kolei wydany w ubiegłym roku Alan Wake 2 został jedną z najlepiej ocenianych gier wideo ostatnich lat. Średnia 8,9/10 na Metacriticu robi wrażenie, a ponadto produkcja doczekała się DLC pod tytułem Night Springs, które również zebrało bardzo wysoką notę - 8,5/10.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Remedy Entertainment | Control
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy