Code|Red: Bombowe śledztwo z Polski potrzebuje kilku groszy
Od pewnego czasu na naszym rynku pojawia się coraz więcej młodych, niezależnych developerów - aż miło.
Kolejnymi polskimi indykami są ludzie ze studia LivinThing, na czele których stoi Krzysztof Krawiec. Ich debiutanckim projektem jest Code|Red - przygodówka szykowana z myślą o Facebooku. Zanim poznamy historię agentki FBI Sary Young, do kasy studia musi spłynąć kilka groszy od internautów.
W Code|Red gracze wcielą się Sarę Young, agentkę FBI dowodzącą komórką do spraw terroryzmu. Prowadzone przez nią śledztwo jest jednym z najważniejszych w karierze - bohaterka musi powstrzymać przestępców, którzy w ciągu trzech dni zamierzają zdetonować bombę atomową na terenie Nowego Jorku. W trakcie zabawy będzie można podjąć wiele różnego rodzaju decyzji, które mają mieć znaczący wpływ na rozwój opowieści i od nich zależeć ma życie lub śmierć napotykanych postaci.
Twórcy obiecują, że wybory nie będą jednoznaczne, a często będziemy musieli opowiedzieć się po stronie mniejszego lub większego zła. Developerzy wśród swoich inspiracji wymieniają m.in. serial 24 godziny. W zależności od podjętych decyzji, ujrzymy jedno z trzech zakończeń. Sarah będzie mogła też nawiązywać bliskie relacje z innymi bohaterami.
LivinThing obiecuje, że Code|Red będzie składać się z kilku różnych elementów rozgrywki - pojawi się aspekt ekonomiczny, zagadki logiczne, mini-gry w popularnym stylu hidden object, układanki, pościg samochodowy, a także fragment z celowniczkiem. Ciekawie zapowiadają się opcje społecznościowe - nasi znajomi trafią do naszej bazy podejrzanych, kiedy indziej będą mogli też pomóc w prowadzonym śledztwie.
Premiera zaplanowana jest na październik, zaś gra powstaje od półtora roku i szykowana jest z myślą o Facebooku, ale planowana jest też wersja przeglądarkowa oraz edycja samodzielna. Nie trzeba będzie więc posiadać "fejsika", by móc zagrać. Developerzy doszli jednak do momentu, w którym potrzebują wsparcia finansowego - dlatego też uruchomili zbiórkę w serwisie Wspieram.to. Na realizację projektu potrzebują 14,5 tysiąca złotych, w chwili pisania newsa udało się jednak zgromadzić tylko 24 zł. Do końca akcji pozostało jednak jeszcze 66 dni.
Produkcję wesprzeć możecie TUTAJ. A poniżej znajdziecie wideo-wiadomość od twórców: