Civilization 7: Jak gracz przekroczył limity i doprowadził do katastrofy
Civilization 7 otrzymała możliwość mieszania i dopasowywania między sobą przywódców (wraz z ich atrybutami) i cywilizacje, jak również wszystkich bonusów i cudów świata. Możliwości jeśli chodzi o optymalizowanie rozgrywki są wręcz niedorzeczne. Czasem prowadzi to do kuriozalnych sytuacji.
Premiera Cywilizacji 7 co prawda dopiero za kilka tygodni, ale dostępny jest już build preview. Jeden z Youtuberów pasjonujących się serią, Drongo postanowił sprawdzić na jak wiele może sobie pozwolić jeśli chodzi o mieszanie nowych możliwości gry. Wygląda na to, że w swoich testach przekroczył pewien limit, bo jego gra przestała działać.
Do tej pory wydawało się jasnym, że w Civilization 7 można gromadzić bonusy, ale najwyraźniej wiąże się to z jakimś problemem. Szczegóły przedstawia zapis streama dostępny poniżej, ale sedno sprawy polega na tym, że grając jako Konfucjusz z cywilizacją Khmerów, Drongo skupił całą swoją energię na zbieraniu żywności i rozwijaniu bonusów.
Kilka spośród tych, które zgromadził to zwiększony o 25% przyrost ludności w miastach, unikalna zdolność Khmerów uniemożliwia dzielnicom miejskim usuwanie naturalnych plonów z pól gry, co oznacza, że można rozbudowywać miasto bez poświęcania żywności, zwiększona ilość żywności na wszystkich obszarach zalewowych w osadzie, zwiększony przyrost naturalny w stolicy, zwiększony przyrost i produkcja żywności dzięki atrybutom lidera oraz specjalizacja gracza w farmerstwie.
Na etapie 76. rundy Drongo miał już około 18 bonusów i produkował 263,5 jednostki jedzenia na turę. Przeciętny gracz na tym etapie tworzy około 60 jednostek. Jednak w tym momencie stało się coś nieoczekiwanego. Zamiast dalszego rozwoju osady, gra przestała normalnie działać - nie była w stanie udźwignąć tak dużych zasobów ludzi i jedzenia.
Przy turze 98 stolica przestała rosnąć, a po bliższej analizie okazało się, że gra prosi o -1 112 jednostek jedzenia niezbędnych do stworzenia nowych obywateli. Nie wiadomo skąd gra wzięła pomysł na anty-jedzenie, ale musiało to mieć coś wspólnego z kuriozalną rolniczą dominacją streamera na mapie.
Oczywiście wszystko to zapewne problemy wczesnej wersji i Firaxis naprawi problem przed oficjalną premierą gry, która nastąpi 11 lutego.