Chiński Tencent z kolejną ofensywą. Gigant przejął duże studio gier wideo
Tencent umacnia swoją pozycję w przemyśle gamingowym, co rusz inwestując w kolejne istniejące już podmioty. Tym razem chiński gigant zakupić 37% akcji studia Kuro Games, które odpowiedzialne jest za stworzenie hitowej gry Wuthering Waves. Łącznie Tencent posiada już przeszło 51% akcji, więc większościowy pakiet kontroli jest po stronie hegemona z Państwa Środka.
Jeśli trend umacniania się Tencent w branży gier wideo zostanie podtrzymany, to niewykluczone, że w najbliższych kilku latach technologiczna korporacja prześcignie takich gigantów jak: Nintendo, Sony czy Microsoft. Dość powiedzieć, że Tencent dzierży udziały w takich studiach jak: Epic Games, Grinding Gear Games czy Riot Games.
Oprócz tego Tencent jest w posiadaniu własnych wewnętrznych zespołów deweloperskich, które pracują nad autorskimi dziełami. Przykładem może być Light of Motiram tworzone przez wewnętrzne studio Polaris Quest. To multiplayerowy survival z otwartym światem z uniwersum łączącym naturalny świat z maszynami.
Tencent nie zamierza się wyhamowywać. Chiński gigant pozyskał właśnie dodatkowe 37% udziałów akcji studia Kuro Games. Wcześniej korporacja dzierżyła 24,4% wszystkich akcji, więc aktualnie jest większościowym zewnętrznym udziałowcem spółki.
Kuro Games to studio, które dało o sobie znać premierą debiutanckiego projektu o nazwie Punishing: Gray Raven. To RPG utrzymane w cybernetycznym świecie wydane w 2021 roku na urządzeniach mobilnych. Więcej rozpoznawalności tym producentom przyniósł jednak debiut Wuthering Waves.
Wuthering Waves kilka miesięcy temu był jedną z najbardziej wyczekiwanych produkcji. Do świata gry jeszcze przed jej premierą zarejestrowało się przeszło 32,5 mln osób. To kolejna gra RPG mocno inspirowana kultowym uniwersum Genshin Impact. Świat gry obserwujemy z perspektywy osoby trzeciej. Zadaniem graczy jest pacyfikowanie śmiercionośnych istot - Calamonów.
Pomimo ograniczeń odgórnie nakładanych na gamingowy sektor przez chiński rząd, podmioty z Państwa Środka coraz mocniej akcentują swoją obecność w tej branży. Chiny to nadal bardzo atrakcyjny rynek, a poświadczyć może o tym gorąca premiera Black Myth: Wukong inspirowana chińskim folklorem - tworzona nomen omen przez Game Science, studio zlokalizowane w Chinach.