CD Projekt RED: "Red Engine 3 to rewolucja w grach RPG"
Studio CD Projekt RED przedstawiło przełomową (jak twierdzi) technologię do produkcji topowych gier RPG - trzecią generację silnika REDengine 3.
Technologia podobno umożliwia budowanie na niespotykanym dotąd poziomie nieliniowych historii rozgrywających się w otwartym świecie. Tym samym kolejne gry studia mają stać się początkiem "zupełnie nowej generacji gatunku RPG". Mają ambicje!
Ujawnieniu faktu istnienia trzeciej generacji REDengine towarzyszy informacja prasowa oraz screen, w zamyśle prezentujący jakość oprawy oferowanej przez nowy silnik.
"Przy tworzeniu gier RPG dominują dziś dwa podejścia. Jedno polega na stworzeniu otwartego świata, który gracz może swobodnie eksplorować, przy jednoczesnym uproszczeniu fabuły. W drugim podejściu to historia napędza akcję, ale w związku z tym świat gry jest ograniczony - gracz nie zawsze może udać się tam gdzie chciałby. Wierzymy, że dzięki REDengine 3 jako pierwsi, z sukcesem połączyliśmy te dwa podejścia, uzyskując możliwość tworzenia otwartych światów ze złożoną, wielowątkową historią" - tak zachwala nową wersję REDengine Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED.
Studio CD Projekt RED pracuje obecnie równolegle nad dwoma, multiplatformowymi projektami RPG. Jednym z nich jest niezapowiedziana jeszcze gra w klimacie mrocznego fantasy, która będzie ujawniona 5 lutego (ojej, ciekawe jaka...?), a drugi to futurystyczny Cyberpunk 2077.
CD Projekt RED pierwszy raz zastosował swój silnik tworząc grę Wiedźmin 2 (w wersji na komputery PC). Zyskała on międzynarodowe uznanie zarówno za oprawę graficzną, jak i za sposób budowania historii. Wcześniej studio korzystało z rozwiązań zewnętrznych. Zmiana była jednak potrzebna, jak przekonuje Adam Kiciński, inny z prezesów CD Projektu.
"Budowa własnego silnika nie była prosta, ale konieczna żeby zrealizować nasze ambicje. Również te biznesowe, bo dzięki temu, że mamy własne rozwiązanie funkcjonujemy w znacznie korzystniejszym modelu biznesowym" - twierdzi Kiciński.
Tworzone obecnie przez studio multiplatformowe produkcje będą oparte o rozwiązania nowej generacji zastosowane w REDengine 3 i będą prezentowały pełnię jego możliwości w zakresie tworzenie ogromnych światów wypełnionych nieliniowymi przygodami. Nowy system animacji zaimplementowany w silniku pozwoli na oddanie realistycznych emocji i filmową jakość scen oraz interakcji postaci. Technologia wykorzystuje także renderowanie HDR z 64-bitowa dokładnością zapewniając najwyższej jakości obraz i bardziej realistyczne i precyzyjne oświetlenie oraz szeroki zbiór efektów postprodukcyjnych, których przykłady wykorzystania można zobaczyć na udostępnionym przez studio screenie.