CD Projekt chwali się zaskakująco wysokimi zyskami w 2019 roku
CD Projekt zarobił w 2019 roku 175,32 mln złotych. Jest to wynik zdecydowanie lepszy niż 109,33 mln w 2018 roku, a przecież został osiągnięty w obliczu braku większych premier i coraz bardziej starzejącym się Wiedźminie 3. Ten tytuł - jak można się domyślać - pozostaje motorem napędowym.
Ważnym czynnikiem była publikacja konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch w październiku, a także karcianki Gwint na urządzenia mobilne. Warto jednak pamiętać, że wyniki mogą być nieco zaburzone, ponieważ obejmują już zaliczki pobrane na poczet przyszłych zysków z Cyberpunk 2077.
Ta suma w ostatnim kwartale ubiegłego roku wynosiła 146 mln złotych, a więc stanowi niebagatelną sumę. Wynika zapewne z faktu, że jeszcze do niedawna premierę planowano oczekiwanej gry planowano na kwiecień. W styczniu plany te zostały zweryfikowane na 17 września 2020 roku.
"Zarówno od strony poziomu sprzedaży jak i wyniku netto grupy IV kw. 2019 roku był najlepszą końcówką roku w naszej historii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z niesłabnącej popularności Wiedźmina 3 - tym bardziej, że już za kilka tygodni gra skończy 5 lat" - czytamy w komunikacie CD Projektu.
"W październiku zadebiutowaliśmy na Switch, z kolei Gwint trafił na system iOS. Bardzo dobra sprzedaż Wiedźmina i premiery na nowych platformach przyczyniły się do poprawy rentowności, która w ubiegłym roku wzrosła do 34%" - dodał wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz.
"Poza intensywną pracą nad Cyberpunkiem, nacisk położyliśmy w ubiegłym roku na globalną kampanię promocyjną. Po ogłoszeniu daty premiery gry oraz udziału Keanu Reveesa, który wcieli się w jedną z głównych postaci, spotykaliśmy się z fanami gier na całym świecie" - czytamy dalej.
"Zainteresowanie Cyberpunkiem jest ogromne, co potwierdza 200 nagród, które ma już na swoim koncie oraz świetna oglądalność trailera gry, który od czerwca obejrzano ponad 50 mln razy" - powiedział prezes Adam Kiciński, cytowany w raporcie podsumowującym ubiegły rok spółki.