Broken Age: Double Fine znowu brakuje pieniędzy
Studio Double Fine ustami swojego szefa Tima Schafera ujawniło szczegóły dotyczące premiery Broken Age - przygodówki, która zapoczątkowała boom na projekty finansowane za pomocą Kickstartera.
Gra zostanie ostatecznie podzielona na dwie części. Dlaczego? We wpisie na kickstarterowym profilu Broken Age Schafer wyjaśnił, że mimo ogromnego sukcesu akcji (zgromadzono 3,33 miliona dolarów, podczas gdy developerzy chcieli zaledwie 400 tysięcy dolarów), gra rozrosła się na tyle, że zebrane pieniądze po prostu nie wystarczyły. Do tego Double Fine zdało sobie sprawę, że nie zdoła ukończyć prac nad projektem przed 2015 rokiem, a na tak długi okres developingu studio również nie miało funduszy.
Schafer postanowił więc znaleźć inny sposób na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Można powiedzieć, że mieli nóż na gardle - gdyby się nie udało, zmuszeni byliby wyciąć z Broken Age około 75% zawartości, a jak wiadomo, coś takiego nie mogło się wydarzyć.
Dlatego zespół zdecydował się pokryć koszty produkcji z zysków ze sprzedaży różnych zestawów (Humble Bundle) i innych wersji wydanych już tytułów studia (pewnie dzięki temu zawdzięczamy pecetowego BrutalLegend). To jednak nie wystarczyło.
"Poproszenie wydawcy o pieniądze nie wchodziło w grę ponieważ byłoby to naruszeniem ducha Kickstartera. Uruchomienie ponownej zbiórki wydawało się błędem" - pisze Schafer.
Double Fine wpadło na inny pomysł - postanowiło wydać Broken Age w dwóch częściach. Pierwsza pojawi się na Steamie w styczniu 2014 roku i ukaże się w ramach programu Early Access, który za pewną opłatą umożliwia dostęp do wczesnych edycji gier i gwarantuje darmowe aktualizacje, a także pełną wersję produkcji.
Druga zawita na platformę Valve w kwietniu lub maju 2014 roku i będzie ją można pobrać bez potrzeby uiszczania dodatkowych pieniędzy. W ten sposób twórcy zarobią na sprzedaży pierwszego rozdziału tytułu, zdobywając fundusze na pracę nad pozostałą częścią przygodówki. To chyba znacznie lepszy pomysł niż wycięcie z Broken Age większości zawartości, prawda?