Blizzard grami mobilnymi stoi. Wyniki finansowe są nieubłagane

Z raportów finansowych Activision Blizzard wynika smutny wniosek dla wszystkich, którzy protestowali przeciwko praktykom firmy przy tworzeniu gier mobilnych. Tego rodzaju tytuły stanowią źródło ponad połowy przychodów firmy.

Według najnowszego raportu finansowego Blizzarda, wydawca i studia w nim zrzeszone wygenerowały w 2 kwartale 2022 535 milionów funtów z gier PC oraz konsolowych razem wziętych. Jeśli podzielimy ten wynik na oba źródła, to gry konsolowe przyniosły firmie 310 milionów funtów, a pecetowe - 275 milionów. 

Wszystkie te wyniki wypadają cokolwiek blado przy wynikach gier mobilnych - w samym tylko drugim kwartale tego roku gdy na telefony przyniosły firmie aż 688 milionów funtów. Jak widać, to zdecydowanie więcej niż połowa wszystkich przychodów za wspomniany okres.

Reklama

Blizzard mobilkami stoi

Częściowo ten wynik firma zawdzięcza przejęciu firmy King - dewelopera gier na telefony - w 2016 roku. Teraz to najbardziej dochodowy fragment z całej aktywności Blizzarda. Oczywiście jednak na tak gigantyczny wynik wpływ miała również premiera mobilnego Diablo, która przypadła akurat na drugi kwartał roku. 

Dla porównania, w analogicznym okresie zeszłego roku gry mobilne przyniosły firmie 658 milionów funtów, gry dla dużych konsol to 612 milionów, a gry pecetowe - 520 milionów funtów. Widać więc, że gry mobilne nie tylko ciągle utrzymują dominującą pozycję, ale przede wszystkim - stale rosną. Z drugiej strony, przychody z gier konsolowych spadły niemal o połowę.

Diablo Immortal strzałem w dziesiątkę?

Wspomniane Diablo Immortal miało na Activision Blizzard jeszcze jeden zbawienny wpływ. Według tego samego raportu finansowego, nowa mobilka powstrzymała spadającą liczbę fanów gier Acti - dzięki nowemu Diablo liczba ta znowu zaczęła rosnąć, z poziomu 22 milionów aktywnych graczy pod koniec marca 2022 do 27 milionów na początku lipca. Jednak nadal nie jest to tak duży wzrost jak oczekiwaliby przedstawiciele firmy. Także całościowy przychód firmy spadł w porównaniu z zeszłym rokiem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Activision Blizzard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy