Blizzard adresuje krytykę Diablo IV. Dungeony mają doczekać się zmian
Dyskusja pomiędzy twórcami Diablo IV a społecznością cały czas trwa. Blizzard zdecydował się ostatnio poruszyć temat dungeonów.
Beta Diablo IV jasno pokazała, że zainteresowanie nowym action RPG jest ogromne. Miliony graczy wzięły udział w testach, co zaowocowało nie tylko długimi kolejkami do logowania, ale również solidną porcją feedbacku na forach oraz Reddicie.
Efektem krytyki ze strony społeczności jest nowy post na blogu Blizzarda zatytułowany "Transformacja feedbacku w zmianę". Twórcy podsumowali odbyte w marcu beta testy, zaadresowali najczęściej poruszane przez fanów Diablo IV problemy i zapowiedzieli zmiany.
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów są dungeony. Na etapie kampanii nie sprawiały one większych problemów, poza balansem kilku bossów, ale niektórzy wyrażali obawę, że jeżeli na tej aktywności ma opierać większość endgame’u, czeka nas bardzo nużąca i powtarzalna końcowa faza gry.
W odpowiedzi na te obawy Blizzard zapowiedział usprawnienia do systemu dungeonów. Zwiększono prędkość poruszania się podczas noszenia przedmiotów do wykonywania zadań, dungeony eventy mają pojawiać się w 60% aktywności (w porównaniu do 10% podczas bety), a potwory wewnątrz lokacji mają zacząć iść w kierunku gracza, ułatwiając wykonywanie celu w postaci zabicia wszystkich przeciwników.