BioShock: Twórca sceptyczny wobec AI w tworzeniu gier

Ken Levine bezsprzecznie dorobił się miana weterana branży gier. Ostatnio podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat m.in. wykorzystania przez branżę gamedev generatywnego AI.

Ken Levine to współtwórca studia Ghost Story Games, znanego niegdyś jako Irrational Games. To za jego sprawą możemy się cieszyć takimi seriami jak BioShock, ma również swój znaczący wkład w powstanie System Shock 2. Został on określony "twórcą historii dekady" przez serwis Game Informer, a w 2009 roku serwis IGN wybrał do do ścisłej czołówki 100 najlepszych twórców gier wszech czasów.

Reklama

W wywiadzie dla serwisu GI.biz Levine powiedział, że wierzy, iż generatywne AI to "bardzo potężne" narzędzie, któremu nie chciałby umniejszać znaczenia - jednak uważa, że ma ono wiele ograniczeń

Wiele osób obawia się AI odbierającego im pracę, a Andrew Wilson z Electronic Arts wręcz wierzy, że niedługo będzie to codzienność, ale Levine uważa, że przez AI nadal jeszcze długa ścieżka rozwoju jeśli chodzi o kreatywne tworzenie historii:

Aktualnie użyteczność AI w tworzeniu gier polega na bardziej technicznych aspektach: 

Levine powiedział również, że żadne generatywne AI nie zostało wykorzystane w procesie tworzenia jego najnowszej gry, Judas, oprócz wspomnianej aktualizacji bazy danych błędów:

Jeśli chodzi o jego postrzeganie tego czym są gry, to zdaniem Levine’a twórcy nadal sami tego nie wiedzą:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bioshock | sztuczna inteligencja [AI]
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy