Balatro - hit Steama z planami rozwoju i premierą na urządzeniach mobilnych

Miłośnicy roguelike’ów mają ostatnio ręce pełne roboty. Twórcy Balatro, jednego z największych sukcesów ostatnich miesięcy w tym gatunku, zapowiedzieli właśnie ambitne plany na przyszłość.

Balatro to jedna z największych niespodzianek tego roku. 20 lutego 2024 roku znienacka światło dzienne ujrzał pokerowy roguelike. Pojedynczy deweloper połączył mechaniki popularnych karcianek pokroju Slay the Spire, Monster Train czy Hand of God z pokerem. Powstała świetna i wyjątkowo angażująca produkcja, której debiut głośnym echem odbił się po platformie Valve

Rozmiar sukcesu Balatro różni się oczywiście znacząco od Palworld czy Helldivers 2, które ostatnio święcą triumfy na Steam. Za pokerową niespodzianką stoi jednak wyłącznie jeden deweloper i jest to gatunek zdecydowanie mniej popularny niż shootery czy survivale. Doskonale wbił się jednak w swoją niszę, w najlepszym momencie na Steamie grało ponad 37 tysięcy osób, a niedługo może być ich jeszcze więcej.

Reklama

Jak poinformował w rozmowie z iMore LocalThunk, twórca Balatro, trwają już prace nad mobilną wersją gry. Nie wiemy na jakim są one etapie i nie dostaliśmy nawet przybliżonej daty premiery, ale bez wątpienia jest to bardzo dobra wiadomość. Balatro od pierwszej partii wydaje się wręcz stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych, zachęcając swoimi krótkimi rozdaniami i bardzo prostym, przejrzystym UI. 

LocalThunk potwierdził również, że planuje dalej rozwijać Balatro, wzbogacić podstawową wersję gry o więcej mechanik. Ponownie nie zdradził on żadnych szczegółów, a stwierdził jedynie, że nie chce napchać swojej produkcji nowościami. Jest podobno kilka elementów, które chce dalej rozwinąć i pomysłów do wdrożenia, ale wszystko to ma pojawiać się w granicach rozsądku. 

Balatro to tytuł, który na pewno można rozwinąć jeszcze na wiele różnych sposobów. Nie ma tutaj raczej mowy o mechanikach live-service czy jakimś modelu sezonowym. Widać jednak wyraźny potencjał na więcej rodzajów talii, kart czy nawet klas postaci, które mogłyby otworzyć graczy na coraz więcej buildów. Premiera mobilna, kiedykolwiek nastąpi, powinna z kolei otworzyć tę produkcję na jeszcze więcej osób.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Balatro | Steam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy