​Atomic Heart. Ukraina domaga się zbanowania sprzedaży gry na całym świecie

Wicepremier Ukrainy napisał list do Sony, Microsoftu oraz Valve, w którym domaga się od wymienionych korporacji zdjęcia Atomic Hearts z ich cyfrowych sklepów.

Mykhailo Fedorov, wicepremier Ukrainy, wystosował oficjalną prośbę do Microsoftu, Sony oraz Valve w sprawie zbanowania sprzedaży Atomic Heart w ich sklepach cyfrowych. Dokumenty w tej sprawie opublikowano w internecie, o czym poinformowało oficjalne konto Fedorova na Twitterze. W piśmie możemy przeczytać między innymi, że wicepremier Ukrainy wierzy, “iż żadna z tych firm nie wspiera krwawego reżimu, morderców ani nie romantyzuje komunizmu." Wykorzystanie zaś gier nazwał nowym poziomem cyfrowej, rosyjskiej propagandy. Do wpisu dołączono skany listu, który został wysłany do szefa Sony Interactive Entertainment, Jima Ryana, szefa Sony Group Kenichiro Yoshidy, wice-szefa Microsoftu Brada Smitha oraz szefa Valve, Gabe’a Newella.

Reklama

List zaczyna się od słów, w których Ministerstwo Cyfrowej Transformacji Ukrainy docenia kroki, których prywatne firmy już użyły by wywrzeć nacisk ekonomiczny na Rosję, takie jak zawieszenie operacji w tym kraju. Chodzi o wycofanie się ze sklepów znajdujących się na terenie Rosji, co uczyniło m.in. Sony.

Jednak Fedorov wyraził również poważne obawy związane z ostatnio wydanym Atomic Heart, które stworzyło rosyjskie studio Mundfish. W liście możemy przeczytać, że Mundfish ma biura w Rosji, więc istnieje poważne ryzyko, że pieniądze pochodzące ze sprzedaży gry trafią do rosyjskiego budżetu, a co za tym idzie, zostaną przeznaczone na finansowanie wojny w Ukrainie.

Poza tym, Atomic Heart łamie ukraińskie prawo, promując reżim komunistyczny oraz związane z nim symbole. Na koniec list zawiera prośbę o zatrzymanie sprzedaży gry w sklepach należących do firm, które są adresatami listu. 

Na chwilę obecną nie wiadomo czy i w jaki sposób wspomniane firmy ustosunkują się do prośby ukraińskiego wicepremiera.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Atomic Heart
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy