Assassin’s Creed Shadows - szczegóły systemu walki. Którą postać wybierzesz?
Ubisoft w końcu odsłonił wszystkie karty, jeśli chodzi o system walki w Assassin’s Creed Shadows. Nowe szczegóły uwypuklają różnice między protagonistami oraz wyzwania, jakie czekają na nas w feudalnej Japonii.
W skrócie:
- Assassin’s Creed Shadows wprowadza dwa różne style walki, unikalne dla shinobi Naoe i samuraja Yasuke. Każda z postaci będzie mieć własne tempo rozgrywki i zestaw umiejętności.
- System walki to mieszanka szybkich ataków i strategicznego zarządzania postawą. Gracze będą korzystać z nowych ataków Posture, bloków i kontrataków.
- Wrogowie to nie tylko mięso armatnie - spotkamy elitarnych strażników samurajskich i niezależnych roninów. Każdy przeciwnik zachowuje się inaczej wobec obu protagonistów.
Assassin’s Creed Shadows to dzieło, które - jak wszystko wskazuje - może być jednym z najbardziej rozbudowanych technicznie tytułów w serii. Gdy Yasuke, weteran samurajskich bitew, bierze do ręki swój długi miecz katana, widać wyraźnie, że walka wręcz będzie ostra jak klinga. Ale zanim przejdziemy do niego, warto zatrzymać się przy Naoe - tajemniczej shinobi.
Naoe to mistrzyni skradania. Jej ruchy są szybkie, a ataki precyzyjne, ale w otwartej walce można łatwo zdominować ją liczebnie. Na szczęście na wyposażeniu ma tanto - szybki sztylet - oraz kusarigamę, czyli przedziwną broń łączącą ostrze z łańcuchem i kulą. To idealny sprzęt do trzymania wrogów na dystans lub przełamywania ich obrony. W kombinacji z ukrytym ostrzem umożliwia podwójne zabójstwa. To będzie często kluczowe w starciach z grupami wrogów.
Z kolei Yasuke to zupełnie inna para sandałów. Wyposażony w naginatę i kanabo (wojenny kij), świetnie sprawdzi się w zwarciu, w którym zadaje potężne obrażenia. Jego unikalny ruch Sheathed Posture Attack pozwala na wykonanie mocnego ciosu startowego. Wystarczy na chwilę przytrzymać przycisk ataku, by rozpocząć starcie z przewagą. Yasuke wyróżnia się też możliwością przełączania broni w trakcie kombosów.
Ubisoft wprowadza do Shadows nowy system Posture Attack - ładujemy cios, zmieniając cel w dowolnym momencie. Takie zagranie wymaga cierpliwości, ale jeśli jest dobrze wykonane, skutkuje przełamaniem obrony wroga.
Defensywa również ma znaczenie. Yasuke potrafi nie tylko parować ataki, ale także całkowicie blokować ciosy, dzięki czemu otrzymamy nowe możliwości kontrataków. Naoe zaś korzysta z uników i obraca się wokół przeciwników, dzięki czemu może stać się wręcz nieuchwytna.
Żaden bohater nie ma łatwej drogi - Yasuke i Naoe zmierzą się z różnorodnymi przeciwnikami - od prostych bandytów, przez ashigaru, po samurajów roninów, których podejście zależy od tego, z kim walczymy. Prosty przykład? Ashigaru bardziej boją się Yasuke niż Naoe, a strażnicy Daisho, których spotkamy w fortecach, nie odpuszczą ani na chwilę.
Ciekawostką są tzw. Guardians - elitarni samuraje. To bossowie, na których trzeba znaleźć indywidualny sposób. Ataki z błyskawicznym niebieskim błyskiem ostrzegają przed sekwencjami, a ciosy z czerwonym sygnałem są nie do powstrzymania.