Assassin's Creed: Shadows - wszystko, co wiemy o grze

Gracze od lat marzyli o odsłonie Assassin's Creed osadzonej w feudalnej Japonii. Ubisoft w końcu wysłuchał ich błagania. Assassin's Creed: Shadows - zaplanowana na ten rok kontynuacja - przeniesie nas do Kraju Kwitnącej Wiśni z okresu Sengoku, znanego także jako Azuchi-Momoyama. Co już wiemy na jej temat?

Ponieważ do premiery pozostało już stosunkowo niewiele czasu, o Assassin's Creed: Shadows wiemy już całkiem sporo. Z zapowiedzi Ubisoftu wynika, że może to być godna kontynuacja ostatnich, dużych odsłon serii: Origins, Odyssey oraz Valhalla.

Assassin's Creed: Shadows - fabuła i tło historyczne

Assassin's Creed: Shadows osadzony jest w późnym okresie Sengoku, znanym także jako era Azuchi-Momoyama. Akcja gry rozpoczyna się w 1579 roku, w czasie wojny domowej w Japonii. Podczas naszej przygody pokierujemy dwiema postaciami. Naoe, fikcyjna córka prawdziwego mistrza ninja Fujibayashiego Nagato, walczy po stronie Igańskiej opozycji przeciwko inwazji klanu Oda. Yasuke natomiast jest prawdziwym czarnoskórym samurajem służącym pod Nobunagą, potężnym daimyo, który dążył do zjednoczenia Japonii.

Reklama

Ubisoft przedstawia te dwa różne światy, prowadząc bohaterów ku wspólnemu przeznaczeniu. Podczas zabawy będziemy mieli możliwość eliminacji głównych celów w dowolnej kolejności. Świat gry ma być dzięki temu jeszcze bardziej żywy i interaktywny, a my otrzymamy dużo swobody. Wyzwania będą polegać na zbieraniu wskazówek i samodzielnym odkrywaniu drogi do celu, zamiast podążania za wyznaczoną linią fabularną.

Assassin's Creed: Shadows - rozgrywka i mechaniki

Assassin's Creed: Shadows pozwoli na przełączanie się między Naoe i Yasuke w dowolnym momencie, z wyjątkiem misji wprowadzających i przeznaczonych stricte dla danej postaci. Naoe jako typowa zabójczyni posługuje się Ukrytym Ostrzem i potrafi eliminować przeciwników z ukrycia, korzystając z kunai i łańcuchowego ostrza. Yasuke z kolei nosi ciężką zbroję i stawia na bezpośrednią walkę; jest mistrzem miecza.

Gra wprowadza nowy system światła i cienia, który wpływa na mechanikę skradania. Będziemy mogli manipulować oświetleniem - gasić lampy i eliminować strażników niosących pochodnie - aby ukryć się przed wrogami. Nowością jest także system zmieniających się pór roku, który wpłynie na wygląd i funkcjonalność terenu, zmuszając nas do dostosowania się na przykład do różnych warunków pogodowych.

Assassin's Creed: Shadows przywraca również system jednoczesnych eliminacji oraz wprowadza dynamiczne pojedynki w stylu filmów Akiry Kurosawy, które będą wymagać blokowania, parowania i unikania ciosów. W pojedynkach tych twórcy chcą oddać hołd klasycznym japońskim filmom.

Assassin's Creed: Shadows - długość gry i wielkość mapy

Mapa w Assassin's Creed: Shadows pod względem wielkości porównywana jest do tej z Assassin's Creed: Origins. Twórcy starali się oddać rzeczywistą skalę feudalnej Japonii, co oznacza, że zamki i góry zajmują znaczną przestrzeń w grze. Każdy zamek będzie pełnił rolę unikalnego "lochu", w którym przeżyjemy niepowtarzalne przygody przy każdej wizycie.

Ubisoft skupił się na stworzeniu świata, który jest wierny historycznym realiom, ale jednocześnie pełen możliwości eksploracyjnych. Centralnym punktem gry będzie środkowa Japonia, w której władał Nobunaga. Odwiedzimy także takie miejsca, jak prowincja Iga oraz zamek Takeda. Każdy zamek i miasto w grze zostało zaprojektowany z ogromną dbałością o szczegóły, aby oddać autentyczną atmosferę epoki.

Assassin's Creed: Shadows - współczesne wątki

Chociaż Ubisoft nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących współczesnych fragmentów gry, możemy spodziewać się ich obecności. Wiemy, że Assassin's Creed Infinity będzie znane jako centrum Animusa. Ma służyć jako portal do współczesnych części serii. Marc-Alexis Côté, producent wykonawczy Assassin's Creed, potwierdził, że w najnowszej odsłonie zobaczymy współczesny wątek fabularny.

Assassin's Creed: Shadows - twórcy i kierunek artystyczny

Assassin's Creed: Shadows tworzy studio Ubisoft Quebec, które wcześniej pracowało nad Assassin's Creed: Odyssey, Syndicate i Black Flag. Jonathan Dumont, dyrektor kreatywny Odyssey, pełni tę samą rolę przy Shadows. Charles Benoit, który był projektantem gry przy Odyssey, jest dyrektorem gry przy Shadows. Chociaż Quebec zajmuje się produkcją w największym stopniu, kilkanaście innych studiów Ubisoftu zapewnia mu wsparcie.

Assassin's Creed: Shadows - data premiery, platformy i cena

Assassin's Creed: Shadows ukaże się 15 listopada, jednak gracze, którzy zdecydują się na zamówienie jednej z trzech edycji premium lub subskrypcję Ubisoft+ Premium na PC będą mogli rozpocząć swoją przygodę już 12 listopada. Gra będzie dostępna w wersjach na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, a także macOS oraz iPad OS. Za podstawową wersję trzeba zapłacić 349,99 zł, za wersję Gold - 489,99 zł, a za najbogatszą wersję Ultimate - 579,99 zł. Ubisoft przygotował też bardzo bogatą edycję kolekcjonerską, dostępną wyłącznie w fizycznej postaci i zawierającą:

  • grę w edycji Ultimate
  • figurkę z dwiema postaciami, Naoe i Yasuke
  • unikalny Steelbook
  • kolekcjonerski artbook (84 strony)
  • rzeczywistych rozmiarów tsubę katany Naoe
  • mapę świata
  • wiszący zwój z Kredem
  • 2 litografie sumi-e

Za edycję kolekcjonerską Assassin's Creed: Shadows trzeba zapłacić ponad 1200 złotych.

Assassin's Creed: Shadows - wymagania sprzętowe na PC

Wymagania minimalne:

  • procesor Intel i7-4790 / AMD Ryzen 5 1600
  • 8 GB RAM
  • karta graficzna Nvidia GTX 1060 6GB / AMD RX 570 4GB
  • DirectX 12
  • system operacyjny Windows 10 (64-bit)
  • 100 GB wolnego miejsca na dysku

Wymagania zalecane:

  • procesor Intel i7-8700K / AMD Ryzen 5 3600
  • 16 GB RAM
  • karta graficzna Nvidia RTX 2070 8GB / AMD RX 5700 XT 8GB
  • DirectX 12
  • system operacyjny Windows 10 (64-bit)
  • 100 GB wolnego miejsca na dysku
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Assassin's Creed: Shadows | Ubisoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy