​Armored Core 6: reżyser zdradza jak będzie wyglądała walka

Fani FromSoftware, którzy nie kojarzą korzeni studia oraz serii Armored Core, dzięki nowemu zwiastunowi AC6 mogą zobaczyć jak będzie wyglądała walka w nadchodzącej grze.

Od momentu pojawienia się pierwszych informacji o Armored Core 6 fani serii zadają sobie pytanie jak będzie się prezentowała walka w tej nowej odsłonie, po tylu latach przerwy od premiery AC5. Ostatnia odsłona serii miała bowiem swoją premierę w 2012 roku, na długo zanim FromSoftware stało się globalnie kojarzone z zabijaniem demonów na potwornie wysokich poziomach trudności. Armored Core to seria z mechami w roli głównej, cechująca się niezwykle szybkim tempem i ukazująca graczom walkę z perspektywy trzeciej osoby.

Reklama

Potężne mechy i walka na miecze?

Wielu graczy zadawało sobie pytanie czy AC6 będzie w jakikolwiek sposób czerpało z mechanik walki, jakie poznaliśmy doskonale w innych grach FromSoftware. Więcej światła na ten temat rzuca reżyser gry, Masaru Yamamura w wywiadzie dla bloga PlayStation. Walka w grze będzie więc połączeniem typowej dla serii powietrznej i naziemnej strzelaniny oraz nowych opcji, które mają zadowolić zarówno starych fanów serii jak i graczy, którzy poznali studio dzięki Soulsom. 

Dostępna więc będzie zarówno walka w zwarciu jak i na odległość, pojawi się też umiejętność nazwana Assault Boost, która ma pozwolić graczom szybko zbliżać się do przeciwników, a co za tym idzie - w mgnieniu oka przełączać się pomiędzy jednym stylem a drugim. Yamamura ujawnił też, że umiejętność tę będzie można łączyć z różnymi combosami.

Elementy nowe dla serii

Inny nowy element w AC6 to możliwość oszołomienia wroga. Podobnie jak w Dark Souls czy Elden Ring, gracze będą mogli ogłuszyć przeciwnika, zadając mu lawinę ciosów i czyniąc go podatnym na jeden, potężny cios kończący. Nie wiadomo czy “pasek oszołomienia" będzie w jakikolwiek sposób widoczny w interfejsie, ani czy ciosy krytyczne będą miały jakąś efektowną animację, ale trudno pozbyć się skojarzeń z nowymi grami studia. Yamamura wspomniał też, że walki z bossami mają stanowić wyzwania, a gracze będą musieli nauczyć się ich ruchów i zachowań.

Oczywiście ogólne wrażenie z Armored Core 6 będzie znacząco inne niż w Souls-like’ach, ale wygląda na to, że znajdzie się też kilka podobieństw. Wkrótce powinniśmy też poznać jeszcze więcej szczegółów na temat nadchodzącej premiery. AC6: Fires of Rubicon zadebiutuje 25 kwietnia na PC, konsolach PlayStation oraz Xbox.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Armored Core 6
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy