Anonimowy pracownik RED-ów oskarża twórców Wiedźmina 3
Internetowy trolling czy może jednak jest coś na rzeczy? Jeden z internautów, podający się za pracownika CDP RED, oskarża studio o budowanie nieprawdziwego obrazu dotyczącego Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu i zmuszania pracowników do morderczej pracy po godzinach. Polska ekipa dementuje te doniesienia.
Sprawcą całego zamieszania jest niejaki Anaxymenes, pragnący zachować anonimowość jeden z użytkowników forum NeoGAF, który twierdzi, że wie, co dzieje się wewnątrz studia CD Projekt RED i ma "kontakt z grą". Nie pozostawia suchej nitki na polskiej ekipie.
"Wygląda na to, że wielu użytkowników przedstawia CDP jako jakieś magiczne studio, które myśli przede wszystkim o graczach. Uwierzcie - nie myślą. Od początku okłamują was o Wiedźminie 3. Marketingowcy tworzą niesamowitą wizję gry, która nie istnieje, podczas gdy ekipa zmuszana jest do pracy po godzinach od ponad roku" - pisze Anaxymenes.
To wszystko można byłoby potraktować jak zwykły trolling. Tyle tylko, że NeoGAF ma procedury weryfikacji swoich użytkowników - administrator forum stwierdził, że Anaxymenes został sprawdzony i rzeczywiście jest jednym z pracowników CD Projekt RED. Tym samym uwiarygodnił nieco jego słowa.
Do zarzutów odniósł się na łamach GameSpotu Michał Platkow-Gilewski odpowiedzialny w CD Projekt RED za komunikację z mediami.
"Dla zasady zazwyczaj nie komentujemy plotek, zwłaszcza, jeśli jakiś anonim pisze, że 'to są tylko jej/jego słowa przeciwko marketingowi CDP'. Tak więc, odstawiając na bok gadki PR-owe - jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości dotyczące jakości Dzikiego Gonu, obejrzyjcie sobie 35-minutowy gameplay, który niedawno opublikowaliśmy lub sprawdźcie reakcje graczy na nasze publiczne pokazy w trakcie gamescomu, San Diego Comic-Conu czy E3 i sami podejmijcie decyzję" - Michał Platkow-Gilewski.
Platkow-Gilewski nie chciał jednak skomentować zarzutów o zmuszanie zespołu do pracy po godzinach. Chodzi tu o tzw. crunch - kontrowersyjną praktykę polegającą na pracy całymi dniami i w weekendy w celu ukończenia projektu.