Aktualizacja Forza Motorsport: RTGI dostępne już wkrótce!
Nadchodzi dzień, na który czekało wielu fanów serii Forza Motorsport. Studio Turn10 ogłosiło, że pecetowa wersja najnowszej odsłony gry w końcu doczeka się wsparcia dla technologii RTGI. Gracze pecetowi w końcu będą się mogli cieszyć ray-tracingiem z globalnym oświetleniem - czyli rozwiązaniem, które powinno było trafić do gry już dawno temu.
Aktualizacja dodająca Ray Traced Global Illumination (RTGI) do gry oznaczona będzie numerem 15. Będzie to funkcja dostępna jedynie na pecetach - tak przynajmniej sugerują informacje pochodzące od samych twórców.
RTGI korzysta z karty graficznej obsługującej ray tracing by wyliczyć bardziej dokładne oświetlenie, które nie pochodzi bezpośrednio z danego źródła światła, jak również okluzję na na torze i karoserii auta - wszystko w czasie rzeczywistym. Dzięki temu otrzymujemy bardziej realistyczny obraz w grze. W ścigałce taka funkcja jest nawet ważniejsza niż sam czysty ray tracing, więc informacja o jej udostępnieniu z pewnością ucieszy wielu fanów wirtualnego ścigania się. Co ciekawe, istniała już nieoficjalna łatka, która dodawała to wsparcie do gry - pojawiła się w lipcu tego roku. Jednak u niektórych mogła powodować pewnego rodzaju glitche graficzne, których oficjalna aktualizacja - miejmy nadzieje - będzie pozbawiona.
Aby w pełni cieszyć się nowym sposobem obliczania oświetlenia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu detali w grze, twórcy zalecają korzystanie z przynajmniej karty graficznej Nvidia RTX 3080. Dla najlepszych wrażeń oczywiście lepsza będzie RTX 4090.
Jako zajawkę tego, co pojawi się w grze, studio podzieliło się z graczami garścią screenshotów, które porównują wygląd gry z włączonym i wyłączonym RTGI. Na każdym z nich obraz bez RTGI znajduje się po lewej, natomiast ten z włączonym RTGI po prawej - wystarczy rzut oka by zauważyć różnicę.
Aktualizacja dodająca oficjalne wsparcie dla RTGI do Forzy Motorsport pojawi się już za kilka dni - 9 grudnia.