Aktualizacja dodająca Ray Traced Global Illumination (RTGI) do gry oznaczona będzie numerem 15. Będzie to funkcja dostępna jedynie na pecetach - tak przynajmniej sugerują informacje pochodzące od samych twórców.
RTGI korzysta z karty graficznej obsługującej ray tracing by wyliczyć bardziej dokładne oświetlenie, które nie pochodzi bezpośrednio z danego źródła światła, jak również okluzję na na torze i karoserii auta - wszystko w czasie rzeczywistym. Dzięki temu otrzymujemy bardziej realistyczny obraz w grze. W ścigałce taka funkcja jest nawet ważniejsza niż sam czysty ray tracing, więc informacja o jej udostępnieniu z pewnością ucieszy wielu fanów wirtualnego ścigania się. Co ciekawe, istniała już nieoficjalna łatka, która dodawała to wsparcie do gry - pojawiła się w lipcu tego roku. Jednak u niektórych mogła powodować pewnego rodzaju glitche graficzne, których oficjalna aktualizacja - miejmy nadzieje - będzie pozbawiona.
Aby w pełni cieszyć się nowym sposobem obliczania oświetlenia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu detali w grze, twórcy zalecają korzystanie z przynajmniej karty graficznej Nvidia RTX 3080. Dla najlepszych wrażeń oczywiście lepsza będzie RTX 4090.
Jako zajawkę tego, co pojawi się w grze, studio podzieliło się z graczami garścią screenshotów, które porównują wygląd gry z włączonym i wyłączonym RTGI. Na każdym z nich obraz bez RTGI znajduje się po lewej, natomiast ten z włączonym RTGI po prawej - wystarczy rzut oka by zauważyć różnicę.
Aktualizacja dodająca oficjalne wsparcie dla RTGI do Forzy Motorsport pojawi się już za kilka dni - 9 grudnia.










