Aircraft Carrier Survival. Koszty stworzenia polskiej gry zwróciły się w… dobę!
Zarząd CreativeForge Games S.A., podmiotu odpowiedzialnego ze produkcję gry "Aircraft Carrier Survival" poinformował w swoim raporcie, że koszt wytworzenia, testów, lokalizacji i marketingu tego tytułu nie przekroczył 400 tys. zł i został w pełni zwrócony w ciągu doby od chwili wszczęcia procesu sprzedażowego.
Gra wydana została na koncie wydawniczym spółki CreativeForge i swoją oficjalną premierę miała w dniu 20 kwietnia 2022 roku. Producenci tego dzieła wypuścili na światło dzienne jeszcze więcej informacji.
W raporcie sprzedażowym czytamy, że Aircraft Carrier Survival zajął maksymalnie trzecie miejsce w klasyfikacji sprzedaży Steam Global Bestseller. Z kolei w ciągu 72 godzin od premiery tej gry sprzedaż w wersji PC na Steam wyniosła 20 tys. sztuk, a tytuł oceniony został przez społeczność graczy na 72% (260 recenzji Steam).
Co warte dodania największą sprzedaż odnotowano w Stanach Zjednoczonych (27%), Chinach (15%), Niemczech (13%) oraz w Wielkiej Brytanii (5%). Polska w tej klasyfikacji zajmuje odległe 10. miejsce (2%).
Jest to klasyczny symulator wojenny, w którym stajemy się dowódcą lotniskowca. Gra osadzona jest w klimatach i realiach drugiej wojny światowej. Gracz wystawiony zostanie na próbę w takich obszarach jak: umiejętność zarządzania, planowania i podejmowania decyzji, jak również zdolność do strategicznego myślenia (zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych).
Dzieło wyprodukowane zostało przez polską spółkę CreativeForge Games, która na swoim koncie ma już takie pozycje jak m.in.: Ancient Space, Hard West czy Phantom Doctrine. Podmiot pojawił się na rynku w 2011 roku.
Spółka CreativeForge Games notowana jest na giełdzie NewConnect.