Activision oskarżone o "kradzież" postaci

​Fotograf odpowiedzialny za kreację postaci "Cade Janus" - przygotowaną na potrzeby filmu - zdecydował się pozwać Activision, Infinity Ward oraz Major League Gaming, ponieważ w grze Call of Duty: Modern Warfare pojawiła się kobieta do złudzenia przypominająca jego wcześniejszą kreację.

Clayton Haugen - o tym fotografie mowa - wykreował postać lata temu. Poprosił nawet streamerkę - Alex Zedrę - do współpracy, by tchnąć bohaterkę w życie w ramach interesującej sesji cosplayu. Activision miało później zmienić po prostu imię na "Mara" i wstawić ją do gry - czytamy w pozwie.

Mężczyzna wyjaśnia w pozwie, że jego zdjęcia posłużyły jako wyraźna podstawa dla grafików odpowiedzialnych za Call of Duty: Modern Warfare. Co więcej, firmy wynajęła nawet wspomnianą Alex Zedrę do pomocy, prosząc ją, by ta zwróciła się do fotografa o identyczne wyposażenie.

Reklama

Co więcej, Activision miało wynająć tych samych specjalistów od makijażu, co Haugen podczas swojej sesji zdjęciowej sprzed lat, prosząc ich o identyczny makijaż, a nawet taką samą fryzurę. Streamerka została następnie zeskanowana w trzech wymiarach i wstawiona do produkcji Infinity Ward.

Dość ciekawe jest, że później ta sama Alex Zedra w ramach cosplayu wcielała się w... Marę z Call of Duty: Modern Warfare, zataczając tym samym pełne koło. Teraz Haugen domaga się między innymi, żeby pozwani oddali mu wszystkich zyski, jakie wypracowali dzięki jego postaci. Jak to oszacować?

Fotograf zapewnia, że posiada pełnię praw autorskich do swoich prac, ponieważ pomysł na Cade Janus zastrzegł jeszcze w latach 2012-2013, a same zdjęcia - w 2020 roku, zapewne już w ramach przygotowywania się do procesu, co sędzia chyba wziąć pod uwagę. O ile nie skończy się na ugodzie.

Takie sprawy zazwyczaj kończą się bowiem bez angażowania sędziów i długich, kosztownych procesów. Jeśli mamy zgadywać, Activision zgłosi się zapewne do Haugena z lukratywną ofertą, w ramach której ten podzieli się jednak prawami - na pewno nie mamy do czynienia z biedną firmą.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama