Reklama

Activision najlepiej zarabia na... grach mobilnych

Jeżeli ktoś zastanawiał się, dlaczego Microsoft jest tak pewny zakupu Activision Blizzard, jednym ze znaczących powodów może być ich siła na rynku mobilnym. W pierwszym kwartale 2022 roku gry na smartfony zarobiły więcej niż te na PC i konsole.

Rynek mobilny miał na sobie światło reflektorów przez parę ostatnich miesięcy ze względu na Diablo Immortal. Activision poszło śladem Genshin Impact i postanowiło swoją grę mobilną wypuścić na PC. Chociaż ich port nijak ma się do tego, co do zaoferowania fanom PC i konsol ma Genshin Impact, gra zyskała dzięki temu sporo rozgłosu.

Activision opublikowało właśnie nowy raport finansowy z drugiego kwartału 2022 roku. Konsole i PC mają się dobrze i przynoszą firmie solidne dochody. Odpowiednio zapewniły one 376 i 332 miliony dolarów dochodu. Rośnie w siłę również esport, w tym wydarzenia pokroju Call of Duty League, które łącznie przyniosły firmie dodatkowe 105 milionów dolarów.

Reklama

Nie da się jednak ukryć, że króluje rynek mobilny, który w drugim kwartale 2022 roku stanowił 51% dochodu firmy. Przekłada się to na 831 milionów dolarów. Mogłoby się wydawać, że Diablo Immortal w niecały miesiąc zapewniło Activision takie zyski, ale to King jest kurą znoszącą złote jaja. Twórcy Candy Crusha przynieśli 684 miliony dochodu.

Diablo Immortal może wciąż mocno przyczynić się do przychodów Activision. Gra zadebiutowała 2 czerwca, więc zaledwie połowa jej dotychczasowego życia liczyła się do drugiego kwartału 2022 roku. Słyszeliśmy ostatnio o 100 milionach dolarów zarobionych w dwa miesiące. Kolejny raport finansowy lepiej pokaże, jak duży sukces odniosło mobilne Diablo i czy może na dłuższą metę konkurować z którąś z produkcji King.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy