22 miliony sprzedanych kopii. Sukces tej gry zaskoczył chyba wszystkich
Phasmophobia - kooperacyjny, psychologiczny horror - nie zwalnia tempa. Sprzedaż gry przekroczyła 22 miliony egzemplarzy, a twórcy zaprezentowali szczegółową roadmapę (mapę drogową, jak kto woli) na 2025 rok. W planach są: odświeżenie dziennika gracza, zmiany w ekwipunku, gruntowna przebudowa map oraz nowe wydarzenia sezonowe.
W skrócie:
- Phasmophobia sprzedała się w 22 milionach egzemplarzy, z czego 2 miliony od momentu wyjścia z Early Access w październiku 2024 roku.
- Pierwsza duża aktualizacja w 2025 roku przyniesie nowy system dokumentowania dowodów i zmiany w dzienniku.
- Przebudowane zostaną mapy Bleasdale Farmhouse i Grafton Farmhouse. Pojawi się też nowe miejsce do eksploracji.
Pierwsza duża aktualizacja w 2025 roku nosi nazwę Chronicle i skupi się na odświeżeniu dziennika gracza. Nowy system pozwoli na bardziej szczegółowe zapisywanie dowodów i analizy zgromadzonych informacji.
Najważniejszą zmianą będzie zastąpienie zakładki "Zdjęcia" nowym "Mediami", które obejmą nie tylko zdjęcia, ale także nagrania audio i wideo. Dzięki temu gracze będą mogli w nowy sposób rejestrować aktywność duchów, a pierwsze uchwycenie dowodu danego typu zostanie oznaczone jako "unikalne".
Jednym z najważniejszych punktów roadmapy na 2025 rok są przebudowy istniejących lokacji. Twórcy zapowiedzieli kompletną rewizję Bleasdale Farmhouse, która otrzyma ulepszenia wizualne oraz zupełnie nowy układ pomieszczeń. Zmienią się także lokacje, w których mogą nawiedzać duchy, w związku z czym gracze będą musieli zmienić dotychczasowe strategie.
Ponadto Bleasdale Farmhouse zostanie rozszerzone o nową przestrzeń na zewnątrz budynku. Podobne zmiany czekają Grafton Farmhouse, który zostanie zaktualizowany w późniejszej części roku.
Twórcy obiecują również nowy sprzęt do polowania na duchy, choć nie ujawnili jeszcze szczegółów na ten temat. Sezonowe wydarzenia będą kluczowym elementem tegorocznych aktualizacji - będą dodawać kolejne wyzwania i specjalne aktywności dla graczy.
Daniel "Dknighter" Knight, dyrektor Kinetic Games, podkreślił, że zmiany w Phasmophobii są bezpośrednią odpowiedzią na opinie graczy.
Dodał również, że Kinetic Games jest dumny z kierunku, w jakim rozwija się Phasmophobia i zapowiedział kilka niespodzianek na 2025 rok.
Phasmophobia powstała jako projekt jednoosobowego studia, a mimo to już w pierwszym roku od premiery w Early Access sprzedała ponad 5 milionów egzemplarzy.