Pracownicy studia Arrowhead podzielili się z graczami informacją, że udało im się w końcu znacząco zmniejszyć rozmiary Helldivers 2. I nie mówimy tu o delikatnej operacji plastycznej tu i ówdzie. Na Steam dostępna jest wersja beta, która zajmuje, uwaga - 23 GB! To o ponad 130 GB mniej niż wcześniej dostępne buildy. Dla porównania - 131 GB to mniej więcej tyle co całe Black Myth: Wukong.
Z tej informacji na pewno ucieszą się posiadacze dysków twardych, niezależnie od ich wersji. Ale jest jeszcze jedna, skierowana stricte do użytkowników dysków HDD. Twórcy obawiali się, że po usunięciu zduplikowanych jak się okazało assetów, gra przestanie działać normalnie na tych właśnie urządzeniach. Wszystko dlatego, iż wcześniej zakładano, że zduplikowane pliki są niezbędne na dyskach gdzie ładowanie trwa wolniej. Okazało się na szczęście, że ktoś pomylił się w obliczeniach - tak naprawdę gracze korzystający z dysków HDD będą musieli poczekać na załadowanie się gry zaledwie kilka sekund dłużej. Lepsze to niż całkowite wycięcie kompatybilności z takimi dyskami.
"Z przyjemnością informuję, że nasze najgorsze prognozy się nie sprawdziły. Prognozy dotyczące czasu ładowania opierały się na danych branżowych - porównaniu czasu ładowania między użytkownikami dysków SSD i HDD, gdzie stosowano lub nie stosowano duplikacji danych. W najgorszych przypadkach odnotowano pięciokrotną różnicę między instancjami, w których stosowano duplikację, a tymi, w których jej nie stosowano. Byliśmy bardzo konserwatywni i podwoiliśmy tę prognozę, aby uwzględnić nieznane czynniki.
Teraz sytuacja wygląda inaczej. Dysponujemy rzeczywistymi pomiarami dotyczącymi naszej gry, a nie danymi branżowymi. Obecnie wiemy, że rzeczywista liczba graczy aktywnie grających w HD2 na mechanicznym dysku HDD wyniosła w ostatnim tygodniu około 11% (wygląda na to, że nasze szacunki nie były wcale takie złe). Wiemy teraz, że w przeciwieństwie do większości gier, większość czasu ładowania w Helldivers 2 wynika z generowania poziomów, a nie z ładowania zasobów. Generowanie poziomów odbywa się równolegle z ładowaniem zasobów z dysku i jest głównym czynnikiem determinującym czas ładowania. Wiemy teraz, że dotyczy to nawet użytkowników z mechanicznymi dyskami twardymi" - czytamy.
Oczywiście zanim "odchudzona" wersja trafi do szerokiej dystrybucji, minie trochę czasu. Póki co jest w fazie beta testów, co oznacza, że wciąż może być pełna problemów, czy nawet czasów ładowania dłuższych niż chciałoby Arrowhead. Aby własnoręcznie sprawdzić jak to działa, należy wejść w menu Właściwości Helldivers 2 na Steam, wejść w zakładkę wersji Beta, jako nazwę prywatnej wersji beta wpisać "prod_slim" i wybrać tę wersję z rozwijalnego menu.










