Nie tylko piękne widoki
Nowe DLC przeniesie graczy na wyspę Awaji, położoną między Honsiu a Sikoku, gdzie czeka ich starcie z zupełnie nową frakcją - Sanzoku Ippa. Według zapowiedzi Ubisoftu, grupa ta stanowi zagrożenie nie tylko dla głównych bohaterów, ale i dla porządku w całym regionie. Rozszerzenie doda przynajmniej 10 godzin fabularnych misji, ale gracze mogą spodziewać się również aktywności pobocznych, kolekcjonerskich przedmiotów i sekretów rozsianych po mapie.
Do Assassin's Creed Shadows trafią także nowe bronie. Największą zmianą ma być kij Bo, którym będzie posługiwać się Naoe. Jak ujawnili twórcy, oręż ten umożliwia zadawanie różnych typów obrażeń, w tym także tych nie takich, które nie będą skutkować śmiercią przeciwnika. Ubisoft zapowiada więcej narzędzi dla graczy, którzy chcą przechodzić grę w stylu skradankowym, bez eliminowania wszystkich wrogów.
Ubisoft stawia na aktualizacje
Choć Claws of Awaji to największa nowość w harmonogramie aktualizacji, nie zabraknie również mniejszych, ale istotnych usprawnień. Już 29 lipca gra otrzyma długo wyczekiwany tryb Nowa Gra+, który pozwoli rozpocząć rozgrywkę od początku z zachowaniem części postępów, a także zwiększy maksymalny poziom postaci.
We wrześniu Ubisoft planuje także aktualizację poprawiającą komfort rozgrywki. Pojawi się między innymi możliwość przewijania czasu w grze (np. przejścia z dnia do nocy), kolejne opcje personalizacji oraz nowe elementy darmowej zawartości - choć szczegóły tych ostatnich nie zostały jeszcze ujawnione.
Wcześniejsze aktualizacje po premierze Assassin's Creed Shadows obejmowały m.in. poprawki systemu parkouru, nowe zadania, tryb fotograficzny oraz gościnne występy postaci z innych marek, takich jak Balatro czy Dead by Daylight. Niedawno do gry trafił również quest stworzony we współpracy z Critical Role - jeden z najpopularniejszych projektów związanych z grami fabularnymi.
Rywalizacja z Ghost of Yotei
Ubisoft nieprzypadkowo zdecydował się wypuścić Claws of Awaji 16 września. To zaledwie kilka tygodni przed premierą Ghost of Yotei, nowego tytułu studia Sucker Punch, który również przenosi akcję do feudalnej Japonii. W sieci nie brakuje porównań obu produkcji, choć - jak przyznają twórcy Ghost of Yotei - konkurencja nie przeszkadza im, a wręcz motywuje.
Ubisoft ma nadzieję, że nadchodzące aktualizacje i ekspansje pozwolą utrzymać zainteresowanie grą na wysokim poziomie. Assassin's Creed Shadows już wcześniej osiągnęło próg 5 milionów graczy w ciągu zaledwie czterech miesięcy od premiery, co potwierdza, że klimat samurajów i shinobi wciąż ma ogromny potencjał - zarówno artystyczny, jak i komercyjny.
Czy wiesz, że...
Jednym z pierwszych pomysłów na osadzenie Assassin's Creed w feudalnej Japonii był prototyp zatytułowany "Assassin's Creed: Rising Sun", który powstał we wczesnej fazie planowania sequela pierwszej części gry, ale został porzucony na rzecz renesansowych Włoch i postaci Ezio Auditore. Informację tę potwierdził Patrice Désilets, reżyser oryginalnego Assassin's Creed, w wywiadach udzielonych po odejściu z Ubisoftu.










