Tom Clancy: Ghost Recon - PS2

Platforma: PlayStation2, Xbox, Gamecube
Gatunek: first-person / akcja
Dystrybutor w kraju: Play-It
Producent: Ubi Soft
Gracze: 1-2
Premiera: już jest!
Ocena: 9/10

Bądź twardym a nie "miętkim"!
Zalicz śmiertelnie poważną lekcję walki na jutrzejszym froncie. Najbardziej liczy się ciche podejście do linii wroga, wykorzystywanie form ukształtowania terenu, pory dnia i nocy, a w końcu zespołowe działanie całego oddziału profesjonalistów.

Tryby rozgrywek kluczem do serca "snajperów"
Ghost Recon to gra oparta na podstawie powieści Toma Clancy'ego - mistrza gatunku - to doskonałe połączenie bardzo realistycznej strategii działań z impulsywną akcją.
W grze znajdziecie prawdziwe uposażenie komandosów współczesnego teatru działań militarnych, olbrzymie "mapy" ulokowane we wschodniej Europie i wschodniej Afryce. 15 misji składających się na kampanię, bazujących na powieści. Dodatkowo 8 misji Desert Siegie dla jednego gracza, a także zadania i plansze przeznaczone do gry multiplayer, zarówno przeciwko sobie, jak i w kooperacji.

Pewność siebie może jedynie nas zgubić
Świat zawarty w grze wręcz przeraża swoją naturalnością... dochodzi do tego, że podczas pierwszej misji czujemy się zagubieni w tym "realnym" otoczeniu. Przytłacza nas ogrom terenów do eksploracji (jak najbardziej pozytywnie)... napięcie towarzyszy każdemu ruchowi - po głowie non-stop kołaczą się myśli w stylu: dobiegnę do tej brzózki na skraju lasu - czy może międzyczasie dojrzy mnie jakiś zakamuflowany snajper?

Elementy wizualno-dźwiękowe przemawiają dosadnie
Wizualnie - jest bardzo poprawnie. Realność świata przedstawionego urzekła mnie wieloma impulsami, które po nałożeniu się na siebie tworzą wspaniały klimat: szelest ugniatanych pod butami źdźbeł traw, szum przepływającego obok strumyka, śpiew ptaków, wszystkie widoczne drzewa kołyszące się pod naporem wiatru -to wszystko pozwala bardziej uwierzyć w istniejący tak naprawdę świat (a jednak nadal wirtualny). Mało tego: ogień w ognisku nie pali się wiecznie - miałem okazję zaobserwować podczas zwiadów w okolicy obozu wroga ;-) będąc na czatach. W wyższych partiach terenu m.in. na wzgórzach - do naszych uszu docierają wzmożone szumy wiatrów! W nocy przedzierając się przez ciemny las niejednokrotnie można usłyszeń np. sowy. Szelest wody podczas przedzierania się przez rzekę oraz nocne cykania świerszczy to tylko niektóre z wielu detali sfery dźwiękowej. Rewelacyjnym patentem jest chwilowa utrata słuchu w sytuacjach, gdy niedaleko nas następuje eksplozja - dźwięk zanika by z przytłumionego powrócić do poprawnego odbierania wrażeń słuchowych. Muzyka przed każdą z misji wprowadza w nas ducha walki i honoru - jest stonowana, niezwykle "dostojna" i nie da się ukryć - filmowa jak w Gladiatorze. Wdziera się w podświadomość przemawiając: "W twych dłoniach leży ludzkie życie!". Całość oprawy potęguje doskonały dźwięk przestrzenny generowany w technologii Dolby Pro Logic II.

To nie "strzelanka" w stylu ARCADE - to wspaniały symulator żołnierskiego żywota!
W Ghost Recon postawiono na ekstremalne wręcz urealnienie ruchów żołnierza - wyobraźcie sobie, że nie można np. biegać "strefując" - no bo pomyślcie jak by to faktycznie wyglądało w rzeczywistości ;-) Choć trzeba dodać, że bardzo tego nawyku "typowego" strefowania sprintem brakuje... Jeżeli jednak te bardzo realistyczne zasady i uwarunkowania przesiąkną waszą psychiki to rzucicie w kąt nawet najnowszego Unreal'a! Pozycja ta wymaga od gracza ogromnej odporności psychicznej - nocne przedzierania się przez lasy czy eksploracje opuszczonych w "chaszczach" budynków (gdzie przetrzymywani są zakładnicy) - potrafią nadwerężyć nasze zmysły. Po każdej misji czujecie się rzeczywiście wykończeni (i to chyba nawet bardziej psychicznie)... jeżeli jednak misja została zakończona sukcesem to wspomniane zmęczenie rekompensuje radość z ocalenia komuś życia. Ghost Recon to bez wątpienia pozycja wyjątkowa, którą możemy z czystym sumieniem polecić dobrym strategom działań zbrojnych, mocnym psychicznie graczom oraz wszystkim pragnącym sprawdzić swoje predyspozycje manualne oraz intelektualne w ekstremalnych sytuacjach! GHOST RECON TO MOCNA GRA DLA MOCNYCH FACETÓW!

MartineZ

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | dystrybutor | Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy