Hideo Kojima o MGS4

Na łamach nowego numeru magazynu Game Informer kultowy twórca gier Hideo Kojima udzielił wywiadu, w którym podał garść nowych informacji odnośnie tworzonej z myślą o konsoli Sony PlayStation 3 czwartej edycji serii "Metal Gear Solid".

W rozmowie Kojima stwierdził, że zamierzał kolejną grę z cyklu stworzyć w wersji na nadchodzącą platformę firmy Sony, ale jak dodał - nie oznacza to, iż nie lubi konkurencyjnych urządzeń i nie zamierza produkować gry na kilka z nich jednocześnie.

Co więcej - twórca dodał, że wybiera konsole ze względu na jakieś ich specyficzne możliwości technologiczne. Za przykład podał "Metal Gear Solid 2", które trafiło w pierwszej kolejności na PlayStation 2 za sprawą lepszego wyświetlania niektórych obiektów, detali oraz wizualizacji efektów deszczu i wiatru. Elementy te przyczyniły się do tego, że późniejsze konwersje były słabsze. Kojima od początku też chciał, aby "Metal Gear Solid 4" tworzono tylko z myślą o PlayStation 3.

Ponadto znany autor przyznał, że kładzie nacisk na zwiększanie realizmu w serii poprzez wprowadzenie takich elementów, jak chociażby możliwość łamania, wzrostu czy podpalania drzew w wirtualnym świecie produkcji. Niemniej stwierdził, że aspekt starszego wieku bohatera wciąż jest dyskusyjny.

Odnośnie oprawy graficznej "Metal Gear Solid 4" Kojima stwierdził, że film prezentujący grę na targach Tokyo Game Show dawał spore pojęcie o samej rozgrywce, ale producent chce jednocześnie, żeby do czasu premiery gry całość wyglądała jeszcze lepiej. Wreszcie pojawiające się wcześniej hasło "no place to hide" ("nie ma miejsca, gdzie dałoby się ukryć") nie oznacza jakiejś drastycznej zmiany w serii, a jedynie podkreśla zmianę w postaci głównego bohatera.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: twórca | metal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy