Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów

Producent: New World Computing

Wydawca: 3DO

Dystrybutor PL: IM Group

Rodzaj gry: Strategia turowa

Wymagania sprzętowe: P133, 32 MB RAM, CD-ROM x4

Data wydania PL: Już jest

Cena detaliczna: 59 PLN

Ocena: 7/10



Strategie turowe są raczej mało popularne w dzisiejszych czasach. Trójwymiarowa dopieszczona grafika i rozgrywka w czasie rzeczywistym to na pewno nie to czego możecie oczekiwać sięgając po sztandarową grę turową wszechczasów jaką jest cykl "Heroes Of Might and Magic" . Firma 3DO przesuwając co chwila datę wypuszczenia 4 juz z kolei części tej znakomitej sagi, umila nam ostatnie chwile przed premierą dodatkowymi kampaniami do homm 3 pod wspólną nazwą "Heroes Chronicles". Wszystkie kampanie są wydane przez IM Group w polskiej wersji językowej, z instrukcją i nie wymagają homm 3 co na pewno ucieszy tych z was którzy nie mieli jeszcze styczności z ta serią. Dla niewtajemniczonych w arkana sztuki nadmienię tylko ze gra polega na kontrolowaniu poczynań kilku bohaterów którzy korzystając z zamków i uroków planszy rozwijają się w typowo rpgowym stylu i niszczą wrogów na danej mapie - w sumie są to takie skomplikowane szachy w których zajmujemy się z jednej strony produkcją (rozbudowa i zarządzanie miastami) a z drugiej wojną (kontrola nad herosami). Władcy Żywiołów to kampania opowiadająca o wojnie jaka nasz bohater Lord Tarnum wydał władcom żywiołów. Rozgrywka będzie się odbywała w 8 kolejnych misjach, w czasie których nasz heros - barbarzyńca będzie musiał nauczyć się posługiwać znienawidzoną magią, a następnie przejść do 4 wymiarów i pokonać władców żywiołów ziemi, wody, ognia i powietrza. Dodatkowo gra zawiera pierwsze misje z pozostałych wydanych kampanii. W sumie daje to 11 różnej wielkości map do rozegrania, co wydaje się nie być większym wyzwaniem dla ludzi którzy juz kiedyś grali w Heroes-ów. Podczas grania wyraźnie zarysowany jest wątek Kampanii który utrzymują często się pojawiające komunikaty będące czymś w rodzaju pamiętnika naszego głównego bohatera. Z nich właśnie dowiadujemy się o jego przeszłości, nienawiści do magów i tym podobnych upiększaczach które jednak nie mają większego wpływu na rozgrywkę.

Reklama



Grafika pozostała w niezmienionej formie w stosunku do Homm 3, czyli jak na grę turową i 2d jest naprawdę niezła, kolorowa i nie drażni oczu nawet po godzinach wpatrywania się w monitor. Muzyka przyjemnie brzdęka, odgłosy są dobrze wyważone.



Niestety mam kilka zarzutów do tego dodatku. Po pierwsze przejście gry nie sprawiło mi żadnego kłopotu nawet na wysokiej trudności i nie zajęło więcej niż kilkanaście godzin. Po drugie w grze nie pojawia się nic nowego, ani artefakty, ani zamki. Po trzecie wydaje mi się ze ktoś kto robił ta kampanię nie do końca ją przemyślał i udało mi się np. korzystając z tego że mój bohater przechodził do następnych misji z bagażem doświadczeń (zachowywał umiejętności, niektóre artefakty oraz czary) zakończyć jedną z misji w 10 minut. Tak sytuacja zresztą była juz nagminna od momentu kiedy udało mi się opanować Dimmension Door i Town Portal (czary zapewniające bardzo dużą mobilność bohatera) moja rola ograniczała się do przeszukania mapy i zajęciu wszystkich zamków co jest mało zabawne kiedy nikt nie potrafi nam w tym przeszkodzić. Po czwarte gra jest spolszczona poprawnie ale bez polotu, niektóre czcionki na elementach graficznych są niedorachowane, czasami jakieś informacje są niedokończone, a poza tym kto wymyślił, żeby Dżiny z tower nazywani byli po polsku Geniusze ??? Po piąte intra pomiędzy kolejnymi misjami są przeciętne jak na dzisiejsze możliwości a outro praktycznie nie istnieje.



Ostatecznie musze ocenić ten dodatek w zależności od stopnia zaawansowania gracza. I tak, jeżeli nigdy nie grałeś w Homm 3 to jest to świetna propozycja aby nauczyć się grać i spędzić trochę czasu z uśmiechem na twarzy. Dobrze wydana instrukcja i rozwijająca się fabuła gładko prowadza Cię w świat "hirołsów". Jeżeli jednak znasz ten cykl i jesteś juz weteranem to kampania nie zapewni Ci specjalnych wyzwań. W sumie ocena za całość, w szacunku do samej gry, to 7/10 i to głównie dlatego że komuś nie bardzo chciało się chyba zrobić dodatku dla ludzi będących fanatycznymi graczami tylko raczej starał się wypuścić coś co może być samodzielną grą i znajdzie dużo nabywców. No ale z drugiej strony te dodatkowe kampanie są tylko jakimś tam wypełnieniem czasu przed tym na co wszyscy grający w heroes oczekujemy "Herose Of Might & Magic IV", a ona będzie z nami prawdopodobnie już bardzo niedługo.



Simon

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | Herosi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy